بورس و بازارمجله خبری

قیمت مسکن هم در آگهی‌ها قابل مشاهده شد

به گزارش ساختمان آنلاین:  پس از هشت ماه ممنوعیت درج قیمت مسکن و خودرو که به دستور دادستانی انجام شده بود دوباره نرخ ها به سایتهای فروش اتومبیل و مسکن برگشت. روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه قیمتها در سایتهای فروش خودرو درج شد و از دیروز ۲۲ دی ماه نیز قیمت‌های مسکن قابل مشاهده است.

 

از اردیبهشت ماه سال جاری و به دنبال ایجاد التهاب در بازارهای خودرو و مسکن دادستانی اعلام کرد که سایت ها اجازه ندارند  نرخ پیشنهادی فروش مسکن و خودرو را در آگهی ها درج کنند.

 

این اقدام  که به کاهش بازدید سایت ها انجامید انتقاداتی را از سوی مدیران کسب و کارهای مجازی به همراه داشت. آنها معتقد بودند سانسور نرخها نه تنها نمی تواند تاثیری در روند رشد قیمت داشته باشد بلکه شفافیت را از بازار می گیرد و خود به عاملی برای رشد قیمت تبدیل می شود.

 

در سوی دیگر موافقان عدم مشاهده قیمت با این استدلال  که درج قیمت به ایجاد فضای رقابتی می انجامد و بازار را ملتهب می کند بیان می کردند که بازار مسکن از آگهی های بی هویت آسیب خواهد دید.

 

از طرف دیگر وزارت راه و شهرسازی  بر اساس نظر وزیر راه و شهرسازی که می گفت اطلاعات قیمتی از تهران بر روی شهرستان ها تاثیر گذار است از مرداد ماه امسال به بعد گزارش معاملات و قیمت در بازار مسکن شهر تهران را ارائه نکرد تا اینکه در آبان ماه گزارش تحولات بازار مسکن در مراکز استانها را  منتشر  و اعلام کرد که میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در کل کشور ۱۵.۲ میلیون تومان است.

 

در روزهای گذشته و به دنبال برگزاری جلساتی با فعالان کسب و کارهای مجازی در مرکز پژوهش های مجلس، برخی نمایندگان اعلام کردند که  با بازگشت قیمت به آگهی های مسکن و خودرو موافقند. پس از آن دادستانی هم محدودیت  هشت ماهه را مشروط به رعایت برخی موارد از جمله احراز هویت کاربران در سامانه امتا و عدم درج قیمت های نامتعارف، برداشت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا