بورس و بازارمجلس و ارگان هامجله خبری

کاهش 15 درصدی قیمت مسکن در بیرجند

به گزارش ساختمان آنلاین:  علیرضا اربابی در ادامه افزود: در برخی مناطق شاهد کاهش ۱۰ درصدی قیمت مسکن بودیم و در برخی مناطق هم ۲۰ درصد کاهش داشته است، همچنین املاک کوچک ۱۰ درصد و املاک بزرگ تا ۲۰ درصد هم کاهش قیمت داشته‌اند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد رکود در بازار مسکن مرکز استان هستیم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند گفت: مصالح ساختمانی و آهن نیز از ابتدای سال جاری افزایش قیمت داشته اما نقشی در افزایش قیمت مسکن نداشته است.

وی افزود: البته برخی فروشندگان به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی، قیمت املاک خود را افزایش داده‌اند از طرفی به خاطر تورم، قدرت خرید مردم پایین آمده و همچنان رکود بر بازار مسکن حاکم است.

اربابی گفت: از ابتدای امسال اجاره بها نیز در بیرجند بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته و اجاره بهای املاک تجاری گاهی تا ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: قیمت مسکن در شهر بیرجند به نسبت اینکه جمعیت بالایی نداریم، خیلی بالاست و علت آن سرمایه‌گذاری زیاد مردم در این بخش است که این موضوع شغل‌های کاذب زیادی را هم ایجاد کرده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند گفت: در مجموع مستاجران در شهر بیرجند با توجه به تعداد زیاد مسکن و تراکم کم جمعیت، گران زندگی می‌کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا