راه و شهرسازیمجله خبری

11935 کارگر در زنجان فاقد مسکن هستند

محمد رضا یوسفی در جمع خبرنگاران افزود: تعداد ۱۹۵ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۷۹۱ نفر از کارگران در استان که جز سه دهک پایین جامعه هستند نیز جزو افراد فاقد مسکن در آمار قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مطابق دستور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مبنی بر توانمندسازی تعاونی‌های مصرف و مسکن کارگری با همکاری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای دسترسی کارگران کشور به بخش کالاهای اساسی و مسکن ارزان قیمت، بر خود وظیفه می دانیم از قشر زحمتکش کارگران حمایت و پشتیبانی کرده و گامی مثبت در ایجاد انگیزه، روحیه امید و نشاط و همچنین گشایش در امور آنان برداریم.

مدیرکل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: کارگران نیروهای مولد جامعه و ارزشمند هستند، از این رو تلاش می کنیم تا با تامین مسکن آنها، دغدغه این قشر زحمت کش را مرتفع سازیم که در همین راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هشت مدل برای مسکن کارگران طراحی کرده است که مطابق با آن مخاطبان شناسایی و در این طبقه‌بندی‌ها دسته بندی می شوند.

وی با اشاره به اینکه زمین ۵۰ درصد از ارزش ساختمان است، ادامه داد: اگر زمین رایگان در اختیار مسکن کارگری قرار گیرد، به مانند آن است که ۵۰ درصد به کارگران در تامین مسکن تخفیف داده‌ایم.

یوسفی گفت: باید تلاش کنیم تا با شناخت پتانسیل‌های هر یک از نهادهای مسئوول، برای خانه دار شدن این قشر زحمت‌کش و مولد اقتصاد کشور اقدام کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا