راه و شهرسازیمجله خبری

رفع تصرف ۱۱۴ هکتار اراضی دولتی در آبان ۹۹

به گزارش ساختمان آنلاین: «جواد خردمند» گفت: ماه گذشته ۲۹۷ فقره گزارش مردمی به یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ارایه شد که بیشترین تصرف اراضی مربوط به جنوب کرمان بود.

وی با اشاره به اینکه در ماه گذشته در استان‌های اردبیل، زنجان، سمنان، شرق سمنان، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، و مازندران هیچگونه تصرفی در اراضی دولتی رخ نداده است، بیشترین تصرف‌ها به اراضی دولتی را مربوط به جنوب کرمان با ۴۳ فقره در زمین‌هایی به مساحت ۳۹ هزار و ۹۱۰ مترمربع، بوشهر ۳۹ فقره در زمین‌هایی به مساحت ۴۹ هزار و ۲۸۰مترمربع و ایرانشهر ۳۵ فقره در زمین‌هایی به مساحت ۵۶ هزار و ۹۰۰مترمربع، اعلام کرد.

به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، از نظر مساحت تعرض به اراضی دولتی، استان تهران با وقوع ۳۱ فقره تصرف در زمین‌هایی به مساحت ۵۲۲ هزار و ۷۹۵ مترمربع، فارس با ۱۴ فقره تصرف در زمین‌هایی به مساحت ۱۷۳ هزار و ۴۳۰ مترمربع، لرستان با پنج فقره تصرف در زمینی به مساحت ۶۲ هزار و ۲۶۹ مترمربع و ایرانشهر با ۳۵ مورد تعرض به اراضی دولتی در زمین‌هایی به مساحت ۵۶ هزار و ۹۰۰ مترمربع، بیشترین مساحت تعرض به اراضی دولتی را به خود اختصاص داده است.

استان‌های مرکزی با یک مورد تعرض به ۱۰۰ مترمربع اراضی دولتی، کرمانشاه با یک مورد تعرض به ۶۰ مترمربع اراضی دولتی، قم با یک مورد تعرض به ۱۲۰ مترمربع اراضی دولتی، همدان با ۲ مورد تعرض به ۱۵۰ مترمربع اراضی دولتی، کمترین تعرض به اراضی دولتی در آنها به ثبت رسیده است.

بر اساس اعلام فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن تعرض به اراضی دولتی در استان‌های مختلف و عملکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن برای آبان امسال، شامل رفع یک مورد تصرف در زمینی به مساحت ۸۵۰ مترمربع در آذربایجان‌شرقی، رفع ۲ مورد تصرف در ۶۵۰۰ مترمربع اراضی در استان آذربایجان غربی، رفع ۹ مورد تصرف از ۴۴ هزار و ۸۷۰ مترمربع زمین در استان اصفهان و رفع ۳ مورد تصرف از ۲۰۰۰ مترمربع اراضی در استان البرز است.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی از هموطنان درخواست کرد تا هر نوع تصرف و تعرض زمین خواران به اراضی دولتی را در تماس با شماره ۱۶۵۶ گزارش کنند.

علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، اجرای طرح راستی آزمایی و شناسایی متصرفین از ماموریت های مهم یگان حفاظت در سال ۹۹ دانست و اضافه کرد: تا کنون ۱۷ هزار و ۵۱۲ متصرف به اراضی دولتی در کشور شناسایی شده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشگیری از تعرض به اراضی دولتی را مهمترین وظیفه یگان حفاظت عنوان کرد و خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری دوسویه مردم و یگان حفاظت بتوانیم دست زمین خواران را از اراضی دولتی کوتاه کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا