صنایع ساختمانیمجله خبری

مسئول حوادث آسانسوری را بشناسید

به گزارش ساختمان آنلاین: مهناز جعفریان از صدور ۸۳۳ گواهینامه تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در سال جاری خبر داد و افزود: از این تعداد تاییدیه‌های ایمنی صادر شده، ۱۷۵ مورد مربوط به تاییدیه ادواری آسانسور و ۶۵۸ مورد مربوط به تاییدیه اولیه بوده است.

وی گفت : یکی از شرح وظایف ادارات کل استاندارد نظارت بر کیفیت و ایمنی خدمات آسانسور است که با مدیریت عملکرد شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران انجام می گیرد و در صورت تایید ایمنی و عملکرد آسانسور توسط شرکت بازرسی، اداره کل استاندارد استان گواهینامه تأییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور را صادر می کند.

جعفریان بر اهمیت ایمنی و ارتقای کیفیت عملکرد آسانسورها تأکید کرد و افزود: همه آسانسورهای نصب شده در کشور بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد تحت پوشش استاندارد قرار گرفته اند که این موضوع در اولویت و دستور کار ادارت کل استانی بوده و اقدامات مناسبی هر ساله در این خصوص صورت می‌پذیرد.

وی صدور پروانه پایان کار از سوی شهرداری‌ها برای ساختمان‌های دارای آسانسور اعم از تجاری، مسکونی و دولتی را منوط به اخذ گواهینامه تاییدیه ایمنی‌و عملکرد آسانسور از اداره کل استاندارد استان عنوان کرد و گفت: تاییدیه‌های آسانسور دارای اعتبار یکساله است و در صورت اتمام اعتبار گواهینامه‌های مذکور مالک یا بهره‌بردار یا شرکت سرویس و نگهدار آسانسور، با مراجعه به سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به آدرس lift.isiri.gov.ir، باید نسبت به ارایه درخواست بازرسی ادواری اقدام کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا