صنایع ساختمانیمجله خبری

لزوم رعایت استانداردها در ساخت و سازها

به گزارش ساختمان آنلاین:   محسن گلابی با بیان اینکه استفاده از برخی از تجهیزات به روز در ساختمان‌ها مشکل آفرین است، اظهار داشت: باید توجه داشت که تکنولوژی‌های جدیدی در صنعت ساختمان ایجاد شده که این امر می‌تواند از سویی مناسب و از سوی دیگر نامناسب باشد.

وی افزود: برخی از این تجهیزات دارای قیمت‌های زیاد و از توان خرید مردم خارج است و برخی اجناس ارزان قیمت نیز استاندارد لازم را برای استفاده در فضای ساختمانی را ندارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه امروزه در برخی از منازل مسکونی شاهد استفاده از چوب در دیوارها و حتی استفاده از این محصول در نمای ساختمان هستیم، ابراز داشت: باید توجه داشت که این امر استاندارد نیست چرا که سرعت اشتعال چوب هشت متر بر ثانیه است و اشتعال سریعی را در نماهای این چنینی شاهد هستیم.

شرایط اقتصادی امکان هزینه کرد برای ساخت و ساز دوباره را نمی‌دهد

وی اضافه کرد: باید همه وسایل استفاده شده در نما و داخل ساختمان پوشش استاندارد در برابر حریق را داشته باشد، اضافه کرد: این در حالی است که در تولید محصولات برای این امر به رعایت استانداردها کمتر توجه می‌شود و باید فعالان این عرصه به این امر مهم توجه بیشتری داشته باشند چرا که مردم در شرایط کنونی امکان هزینه دوباره برای ساخت و ساز را ندارند.

گلابی با بیان اینکه معاونت پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان همه ساختمان‌ها را از نظر ایستایی و ایمنی ظاهری رصد می‌کند، ابراز داشت: البته باید توجه داشت که لزوم بررسی میزان استاندارد بودن تجهیزات ساختمانی توسط دیگر نهادهای ذی‌ربط نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همه شرکت‌های تولید کننده تجهیزات ساختمانی می‌توانند با دریافت گواهی‌نامه ایمنی پنج ستاره از سازمان آتش نشانی اعتماد بهتری را بین شهروندان ایجاد کنند و برندسازی خوبی را داشته باشند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا