مجله خبریراه و شهرسازی

موافقت با ایجاد ۲ شهرک مسکونی در مازندران

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی از موافقت این شورای با الحاق ۱۵۵ هکتار اراضی به شهر نیشابور و ایجاد ۲ شهرک مسکونی در مازندران خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «خسرو دانشجو» افزود: در سیزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری با الحاق ۱۵۵ هکتار اراضی به شهر نیشابور استان خراسان‌رضوی با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت فعلی موافقت شد. در این مصوبه ملاحظات زیست‌محیطی و تامین آب مورد تاکید ویژه قرار گرفت.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ادامه‌داد: مقرر شد پس از تهیه طرح تفصیلی نیشابور، مجدد در شورای عالی شهرسازی و معماری موضوع الحاق زمین به دلیل اهمیت تاریخی و سرزمینی این منطقه بررسی شود.

دانشجو، همچنین از موافقت اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری با الحاق ۲دو شهرک مسکونی به استان مازندران خبر داد و گفت: مکان‌یابی شهرک «کرفون» در بابلسر و شهرک «گلوگاه» در شهرستان گلوگاه در سیزدهمین جلسه شورای مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت که برای طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت اختصاص خواهد یافت.

وی، این مصوبه را نیز با رعایت ملاحظات حفظ حریم‌های صنعتی و زیست‌محیطی عنوان کرد و گفت: مقرر است تا طرح تفصیلی این دو شهرک نیز پس از تهیه توسط مشاور، مجدد در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری مصوب شود و به اجرا برسد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا