راه و شهرسازیمجله خبری

رشد 50درصدی تخلفات ساختمانی در قزوین

به گزارش ساختمان آنلاین:   اصغر بهنام زاده با اعلام این خبر افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۴۴ مورد پرونده تخلفات ساخت و ساز از واحد شهرسازی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

این مسوول حوزه مدیریت شهری قزوین گفت: دز این تعداد برای یک هزار و ۱۴۴ پرونده در کمیسیون ماده صد رای صادر شده و ۹۰۰ پرونده نیز درحال بررسی و در انتظار صدور رای است.

بهنام زاده اضافه کرد: ۱۹۹ پرونده که آرای آن ها در کمیسیون ماده 100 اخذ شده برای اجرای حکم به واحد اجرایی احکام ارجاع شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین تاکید کرد: مالکان در احداث ساختمان باید براساس پروانه ساختمانی صادره اقدام کرده و از افزودن نما و تغییر نقشه ساختمانی خودداری کنند تا از هدر رفتن سرمایه و اتلاف زمان جلوگیری شود.

وی یادآور شد: سال گذشته شهروندان منطقه یک بیش از ۲۰ میلیارد ریال عوارض نوسازی به شهرداری پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه ۴۰ درصد رشد داشته است.

بهنام زاده افزود: درآمد حاصل از پرداخت عوارض نوسازی در محلات مختلف برای احداث فضای سبز، خانه های فرهنگ و زیبا سازی هزینه می شود.

قزوین دارای سه منطقه شهرداری است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا