راه و شهرسازیمجله خبری

تلاش دولت برای احداث مسکن ایثارگران

به گزارش ساختمان آنلاین: براساس تفاهم‌نامه تامین زمین و ساخت سه هزار واحد مسکونی ویژه ایثارگران در لرستان که اواخر مردادماه امسال با حضور سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و ایثارگران منعقد شد، قرار است این سه هزار واحد مسکن برای ایثارگران تا پایان سال احداث شود.

اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفته بود که تا پایان سال در کشور ۳۰ هزار واحد مسکونی ویژه ایثارگران ساخته می شود که این میزان مسکن جامعه ایثارگری برابر ۱۵سال گذشته است.

البته دولت یازدهم و دوازدهم در طول این چند سال اقدامات بسیار مطلوبی برای جامعه ایثارگری انجام داده است که نمونه‌های آن رسیدگی بهتر به اشتغال ایثارگران و خانواده‌های شهدا ، پرداخت مطالبات آنان، تامین مسکن، اعمال سهمیه ۲۵ درصدی استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی و توجه خاص به مساله درمان جانبازان و ایثارگران است.

یکی از موضوعاتی که اکنون مورد توجه جامعه ایثارگری است تامین مسکن می باشد که به عنوان یک مشکل مهم برای این قشر از جامعه محسوب می‌شود که خوشبختانه در این زمینه هم دولت برنامه‌ریزی جدی دارد که بخش مهمی از مشکلات جامعه ایثارگران را حل کند.

“محمود زرین جویی” سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان گفت: برای تامین مسکن سه هزار نفر از ایثارگران تلاش جدی شده است چرا که این افراد تاکنون از مزایا و خدمات در بخش مسکن استفاده نکرده اند.

بیکاری بیش از ۶ هزار فرزند شهید و ایثارگر

در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین زمین و ساخت سه هزار واحد مسکونی بین استانداری لرستان و بنیاد شهید یک تصمیم مهم دیگری نیز گرفته شد و آن ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ شغل به منظور کارآفرینی خانواده ایثارگران لرستان بود.
اکنون ۶ هزار و ۲۸۵ نفر افراد ایثارگر در استان بیکار هستند که در سال گذشته ۵۸۰ نفر مشغول به کار شدند.

زرین جویی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در این ارتباط نیز گفت: تفاهم‌نامه‌ اشتغال۲ هزار و ۵۰۰ عضو خانواده ایثارگران استان منعقد شده است که دستگاه‌های مرتبط باید بنیاد شهید را برای تحقق این تعداد شغل همراهی کنند.

زرین جویی ادامه داد: این برنامه با هدف تامین اشتغال ایثارگران جویای کار بود که فراهم کردن شرایط برای هزار و ۵۰۰ خوداشتغالی، جذب ۳۰۰ نفر از ایثارگران در ادارات، استخدام ۷۰۰ نفر از ایثارگران در کارگاه های تابعه، تخصیص ۳۰ درصد از سهمیه صدور مجوز غرفه ها از مهمترین برنامه اشتغال در این راستا بود.

وی اضافه کرد: به همین دلیل استانداری به تمامی دستگاه های مشمول ابلاغ می کند تا نسبت به ۲۵ درصد استخدامی ها به ایثارگران اقدام کنند. اکنون ما موظف هستیم که حداقل پیگیر اشتغال فرزندان این عزیزان باشیم.

زرین جویی اظهار داشت: اشتغال به کار خواسته برحق ایثارگران است که ما تمام همت خود را برای اجابت این تقاضا به کار خواهیم گرفت.

“نادر قربانی” مشاور استاندار لرستان در امور ایثارگران نیز گفت: اعمال ماده ۴۸ قانون جامع ایثارگران و واگذاری مراکز اشتغال‌زایی گردشگری می‌تواند راهکاری اساسی جهت جذب فرزندان ایثارگران باشد.

قربانی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند با استخدام حجمی ،قراردادی و شرکتی فرزندان ایثارگران،بنیاد را یاری کند.

“سید امین قاسمی” مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این باره گفته بود که ما در جذب ایثارگران به ‌صورت شرکتی و حجمی تا جایی که امکان‌پذیر باشد همکاری خواهیم کرد.

قاسمی ادامه داد: در بحث سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع‌دستی الویت با ایثارگران است، هر ایثارگری که در حوزه گردشگری قصد کار آفرینی دارد با تمام توان با آنان همکاری می کنیم.

طبق ماده ۴۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بنیاد شهید مکلف است پس از فوت هریک از ایثارگران غیرمستخدم دولت، کمک هزینه فوت همانند مشمولان قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه های ضروری به کارکنان دولت مصوب ۱۱/۱/۲۸۷۵ و اصلاحیه های بعدی آن، به خانواده آنان مشروط بر اینکه به موجب قوانین و مقررات دیگری دریافت نکرده باشند، پرداخت کند.

طبق تبصره این ماده، دستگاههای اجرایی کشوری و لشکری برای ایثارگران مستخدم خود، طبق قوانین و مقررات مربوط اقدام می کنند.

استان لرستان ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد و ۶ هزار و ۳۷۹ جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد و ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا دارد.

همچنین لرستان دارای ۸۳۷ نفر آزاده و ۶ هزار و ۲۵۰ فرزند شهید است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا