مجلس و ارگان هامجله خبری

ساخت مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر آغاز شد

به گزارش ساختمان آنلاین:   استاندار فارس چهارشنبه ۱۲ خرداد در مراسم آغاز احداث واحدهای مسکونی ویژه اقشار آسیب‌پذیر در این استان، گفت: باید با تمام توان تلاش کنیم تا خانواده‌های دارای عضو معلول، رنجی جز تحمل دشواری‌های پرستاری از اعضای معلول خانواده را متحمل نشوند.

عنایت‌الله رحیمی با بیان اینکه نگهداری از عضو معلول، کاری بسیار سخت و مشقت بار است، گفت: این سختی بدون داشتن خانه و سرپناه بسیار بیشتر خواهد بود، از این رو همه کارگزاران و مسئولان در فارس و کسانیکه دل در گرو حل مشکلات اجتماع دارند، باید برای به ثمر رسیدن این پروژه تلاش کنند.

او با اشاره به اینکه نگهداری از فرد دچار معلولیت جسمی و روانی، ضایعات عدیده و گاه جبران ناپذیری بر کیفیت زندگی خانواده وارد می‌کند، گفت: خانواده‌های دارای فرزند معلول، از نظر عملکردی و سازگاری نسبت به دیگر خانواده‌ها، مشکلات عدیده‌ای دارند.

استاندار فارس ادامه داد: خانواده‌های دارای فرزند معلول، با مشکلات اجتماعی، عاطفی، مالی و … مواجه و نیازمند دریافت خدمات آموزشی، حمایتی، مشاوره‌ای و … هستند تا بتوانند مشکلات را به حداقل رسانده و قابل تحمل کنند.

رحیمی بر لزوم استفاده از ظرفیت های قانونی برای تامین مسکن خانوارهای نیازمند تاکید و اضافه کرد: خانواده یک نظام اجتماعی و رکن اساسی تربیت است که نقش مهمی در حفظ و ارتقا جامعه دارد.

او با بیان اینکه کم توانی جسمی و ذهنی یک کودک، مسایل و مشکلاتی را به خانواده تحمیل می‌کند، گفت: از یک طرف نگرش نادرست جامعه به افراد کم توان جسمی و ذهنی، نگاه ناشی از ترحم مردم به آنان و از دیگر سو، نگرانی نسبت به آینده کودک، عمده‌ترین مشکلات یک خانواده دارای کودک معلول است.

رحیمی در ادامه گفت: بنیاد مسکن در راستای عمل به منویات رهبر کبیر انقلاب از زمان تاسیس تاکنون ماموریت خود مبنی بر ساخت مسکن برای محرومین، عمران روستایی و بازسازی خانه‌های آسیب دیده از بلایای طبیعی را با موفقیت به انجام رسانده است.

رحیمی با بیان اینکه ساخت ۸۸۶ واحد مسکونی ویژه اقشار آسیب‌پذیر و خانواده‌های دارای فرزندان معلول را یکی از اقدامات شایسته بنیاد مسکن در فارس دانست و گفت: بیشتر این واحدهای مسکونی با تسهیلات بلاعوض و رایگان یا وام‌های کم بهره، در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

در این آئین به شکل نمادین، کلنگ آغاز عملیات اجرایی ۴۲ واحد مسکونی خانوارهای دارای ۲ فرزند معلول بهزیستی فارس، از پروژه ۸۸۶ واحدی مسکونی ویژه محرومان فارس، به زمین زده شد؛ این پروژه قرار است با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال، احداث شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا