مجلس و ارگان هامجله خبری

افزایش ۳۹ درصدی احداث ساختمان در تابستان ۹۹

به گزارش ساختمان آنلاین:  مرکز آمار نتایج طرح “گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور” در تابستان سال ١٣٩٩ را منتشر کرد. براساس این نتایج پیش‌بینی می‌شود،  تعداد ۱۳۷ هزار و ۴۳۱ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده احداث شود که نسبت به فصل گذشته حدود ۳۴.۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٣٩.٣ درصد افزایش داشته است. ‌

متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ احداث ساختمان ٢.٨ واحد بوده است. متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ٥٢٤ مترمربع بوده است.

کاهش ۴.۹ درصدی ساخت مسکن شهر تهران در تابستان ۹۹

براساس این گزارش، در تابستان امسال پیش‌بینی شده بود که ۱۳ هزار و ۸۲۲ واحد مسکونی در پروانه‌های ساختمانی صادر شده از سوی شهرداری تهران احداث شود که نسبت به فصل گذشته حدود ۷.۸ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٤.٩ درصد کاهش داشته است. ‌

متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٧.٦ واحد بوده است.
مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری‌ تهران در تابستان ١٣٩٩ بیش از دو هزار و ۴۲۶ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۶.۴ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٩.٠ درصد کاهش داشته است.

متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ی مورد بررسی حدود ١٣٣٤ مترمربع بوده است.

وزارت راه و شهرسازی در دو سال اخیر سیاست افزایش ساخت و عرضه مسکن را در دست بررسی قرار داده است. تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر، ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی و ساخت مسکن محرومان ۳ برنامه اصلی وزارت راه و شهرسازی است که با حمایت نهادهای دیگر و همچنین با مشارکت بخش خصوصی پیش می‌رود.

بر اساس آخرین گزارش منتشره از وضعیت بازار مسکن آذر ماه از سوی بانک مرکزی، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران، حدود ۲۷ میلیون تومان است. یعنی هزینه تمام شده خرید یک واحد مسکونی ۵۰متری در تهران، بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا