راه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجله خبری

پروژه مسکن پاکدشت و رباط‌کریم به پیشرفت ۵۰ درصد رسید

به گزارش ساختمان آنلاین:  خلیل محبت‌خواه اظهار کرد: در استان تهران حدود ۹۲۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که پالایش اولیه متقاضیان تا پایان ماه گذشته صورت گرفت و در حال حاضر کارهای نهایی تشکیل پرونده افراد در حال انجام است.

وی افزود: مسئولیت احداث واحدها در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بر عهده راه و شهرسازی استان است. کمتر از ۱۰۰ هزار نفر را بنیاد مسکن بر عهده دارد و شهرهای جدید نیز در حیطه مسئولیت شرکت عمران است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در استان تهران تمام زمین‌ها برای دو سال اول پروژه شناسایی و آماده شده است گفت: کارهای مربوطه در کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها در حال بررسی است و اغلب به تصویب رسیده است. در استان تهران ۳۵۰۰ هکتار برای دو ساله اول آماده کرده‌ایم که در حال حاضر مراحل کمیسیونی را طی می‌کند تا از لحاظ زمین مشکلی وجود نداشته باشد.

محبت‌خواه تاکید کرد: درخصوص فرآیند اجرا نیز فراخوان دادیم که پیمانکاران و انبوه‌سازان واجد شرایط تعیین شدند. ارزیابی اولیه صورت گرفته و تعداد زیادی هم شروع به کار کرده‌اند.

وی گفت: هم‌اکنون حدود ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان تهران در حال اجرا است که شامل شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، زیر ۱۰۰ هزار نفر و شهرهای جدید می‌شود. در بعضی از شهرها اسکلت بلوک‌ها به پایان رسیده و برخی پروژه‌ها از جمله در پاکدشت و رباط کریم تا ۵۰  درصد پیشرفت فیزیکی دارد. طبق برنامه زمان‌بندی شده به زودی تعداد زیادی از واحدها را تحویل می‌دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به ثبت نام ۹۲۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: در پالایش اولیه حدود نیمی از متقاضیان شرایط لازم را نداشتند و ریزش داشتیم. بعد از پالایش نهایی درخصوص شرط سکونت پنج ساله تا پایان ماه ممکن است ریزشهای دیگری رخ بدهد.

بنابراین گزارش، پروژه نهضت ملی مسکن در شهر تهران اجرا نمی‌شود. بنابراین تمام کسانی که در سطح شهر تهران قصد ساخت و ساز دارند، می‌توانند در صورت تمایل در قالب طرح نهضت ملی مسکن از تسهیلات تا سقف ۶۰۰ میلیون تومانی با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله استفاده و  از امتیازات این طرح بهره‌مند شوند. بنا به گفته محبت‌خواه، برخی امتیازات ویژه این طرح، مدت بازپرداخت طولانی ۲۰ ساله‌ی آن و تخفیفاتی در پروانه ساختمان، خدمات نظام مهندسی، بیمه و مالیات است. در واقع بخشنامه‌های مصوب شورای عالی مسکن شامل حال این گروه از سازندگان نیز می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا