صنایع ساختمانیمجلس و ارگان هامجله خبری

هیچ نظارتی بر بازار مصالح ساختمانی وجود ندارد

به گزارش ساختمان آنلاین:  محمدرضا رضایی‌کوچی با اشاره به سرنوشت تحقیق و تفحص درباره عملکرد ضعیف وزارت صمت پیرو بی‌نظمی در تولید و توزیع مصالح ساختمانی اعم از فولاد و سیمان، در کمیسیون عمران گفت: مصالح ساختمانی مهمترین عامل گرانی بازار مسکن قلمداد می‌شوند لذا پیرو مشکلات عدیده در این بخش، تحقیق و تفحص نسبت به نحوه توزیع فولاد و سیمان در وزارت صنعت در کمیسیون عمران کلید خورد.

وی با بیان اینکه مکاتبات در این زمینه با وزارت صنعت انجام شده است، تصریح کرد: این تحقیق و تفحص در مسیر اداری قرار دارد و متوقف نشده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که نظارت بر تولید مصالح ساختمانی در کشور وجود ندارد و تولید و توزیع مصالح ساختمانی به نوعی به امان خدا رها شده است.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه وزارت صمت هیچ برنامه‌ای در زمینه تولید و توزیع مصالح ساختمانی ندارد، اظهار داشت:حتی معاون معدنی وزارت صمت که نقش مهمی در کنترل شرکت‌های فولادی دارد، در عرض سه ماه گذشته سه بار تغییر کرده است لذا این نشان می‌دهد که در وزارت صمت یک بی‌برنامگی و یک شرایط غیرطبیعی حاکم است.

وی با بیان اینکه قیمت فولاد، میلگرد و سیمان به شدت رشد کرده است، گفت: متاسفانه سیمان در سال ۹۸ پاکتی چهار هزار تومان بوده و امروز پاکت سیمان به ۴۶ هزار تومان رسیده است که نشان می‌دهد قیمت سیمان هشت برابر رشد کرده است و این مسئله به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا