مجلس و ارگان هامجله خبری

پیش بینی احداث 15600 مسکن در ایوانکی

به گزارش ساختمان آنلاین:  رضا مومنی، مدیرعامل شهر جدید ایوانکی در حاشیه بازدید معاون عمرانی استاندار سمنان از پروژه های این شهر جدید اظهار کرد: تاکنون سه هزار هکتار اراضی بلامانع برای شهر جدید ایوانکی به ثبت رسیده است.

وی از پیش بینی احداث ۱۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی برای این شهر جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی برای واحد مسکونی در شهر جدید ایوانکی ثبت نام کردند.

مدیرعامل شهر جدید ایوانکی ادامه داد: از این تعداد ۹۹۶ نفر واجد شرایط شناخته شده و تاکنون ۵۷۲ نفر نسبت به تکمیل ثبت نام و واریز وجه اقدام کردند.

وی از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی واحدهای مسکونی در شهر جدید ایوانکی خبر داد و گفت: از ابتدای سال آینده، واگذاری ۳۴۲ واحد مسکونی به متقاضیان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مومنی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان افزود: تاکنون با مشکلی در بحث تامین آب مواجه نبودیم اما نیاز است تا با وجود واحد های قبلی و اضافه شدن واحد های جدید، مدرسه، کلانتری و مسجد، تامین آب مورد توجه قرار داشته باشد.

آب شُرب شهر جدید ایوانکی با افق بلند مدت تامین شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: نیاز است تا بحث تامین آب شُرب شهر جدید ایوانکی با افق بلند مدت طراحی، تدوین و اجرا شود.

منوچهر فخری، با بیان اینکه در شهر جدید ایوانکی، ساخت و استقرار بالغ بر ۱۵ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده است، گفت: در افق بلند مدت برای این شهر، سکونت حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت پیش بینی شده است که نیاز است آب شُرب این شهر نیز بر اساس این نیازسنجی و در راستای افق بلند مدت آن، طراحی، تامین و اجرا شود.

وی با بیان‌ اینکه‌ تامین‌آب شُرب ایوانکی و شهر جدید ایوانکی به عنوان یک‌ مطالبه مردمی باید رسیدگی شود، خاطرنشان کرد: طی جلسه ای با حضور مدیران آب و فاضلاب استان در محل فرمانداری، ابعاد این‌ مطالبه مردمی بررسی و دستورات لازم برای تحقق آن صادر گردد.

فخری ضمن تقدیر از تلاش ها و پیگیری های فرماندار شهرستان گرمسار در خصوص موارد و مسائل شهرستان، افزود: امروز همچنین ‌مشکلات شهرداری های ایوانکی، گرمسار و سرمایه گذاران و شهرک صنعتی ایوانکی بررسی و تهمیدات لازم اتخاذ گردید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه مطالبه شهرداری گرمسار از راه و شهرسازی استان از محل ۱۰ درصد سهم شهرداری ها از دیگر مسائل مطرح شده در نشست بررسی مشکلات شهر جدید ایوانکی بوده تصریح کرد: شهرداری گرمسار در کمترین زمان ممکن زمین های در دسترس را شناسایی و به راه و شهرسازی استان اعلام، راه و شهرسازی استان نیز نسبت به پرداخت مطالبات شهرداری گرمسار در قالب واگذاری زمین اقدام‌کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا