صنایع ساختمانیمجلس و ارگان هامجله خبری

دلالان با کمبود تصعنی سیمان در تکمیل مسکن مهر اخلال ایجاد می‌کنند

به گزارش ساختمان آنلاین: «مهدی هدایت»گفت: قطع برق یکی از دلایل کمبود سیمان است اما دلالان و واسطه ها قیمت سیمان و میلگرد را به چند برابر رساندند.

وی افزود: کمبود و گرانی سیمان، ساخت پروژه‌های مسکن مهر، طرح اقدام ملی، پروژه های روبنایی و زیربنایی پردیس را در فازهای جدید  ۱۱،۸،۹، ۵ را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی  با اشاره به افزایش قیمت سیمان طی روزهای گذشته، اظهار داشت:  سیمان در بازار پیدا نمی شود و در صورت موجود بودن باید سه برابر قیمت  واقعی آن را خریداری کنیم .

مدیر عامل شرکت عمران گفت: برای رفع مشکلات یاد شده از وزیران وزارتخانه های نیرو و صنعت، معدن و تجارت درخواست و انتطار ورود و رسیدگی  برای رفع مشکل کمبود و گرانی سیمان داریم.

هدایت با بیان اینکه در اوج فصل کاری ساخت پروژه های مسکن مهر به دلیل بی تدبیری و دلال بازی آسیب می بیند که با ورود وزارتخانه های یاد شده این مشکل مرتفع خواهد شد.

وی گفت: با توجه به مصرف بالای برق ،پیشنهاد می شود که چند کارخانه مجوز تغییر ساعت کاری از ساعت یک  تا ۵ بامداد داده شود تا سطح تولید کم نشود و ما مشکل ادامه ساخت و ساخت ساز را نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: در برخی از استان ها سیمان مازاد بر مصرف تولید می شود که می توانیم سیمان مورد نیاز خود را از آنها تامین کنیم  و راه اندازی مجدد کارخانه سیمان شمال در روستای باغکمش شهرستان پردیس که مدتی تعطیل شده نیز می تواند راهگشای رفع مشکل کمبود سیمان باشد.

هدایت با اشاره به بروز اختلال در روند فعالیت پیمانکاران و انبوه سازان در کمبود و گرانی سیمان، افزود: یکی از مشکلات کنونی پیمانکاران تامین سیمان است، ضمن اینکه قیمت میلگرد نیز چند صعودی در پیش گرفته و اگر تا ده روز آینده مشکل سیمان حل نشود پروژه های مسکن مهر پردیس آسیب می بیند.

 طی یک هفته گذشته سیمان در بازار کمیاب شده و قیمت هر پاکت سیمان از ۱۵ هزار تومان به ۷۰ هزار تومان رسیده و نرخ اعلامی میلگرد کیلویی ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان برای نوع پرمصرف و این رقم برای درب کارخانه است و در حال حاضربا این قیمت پیدا نمی شود و دلالان میلگرد را تا کیلویی ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان در بازار می فروشند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدد ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد که پس از بارگذاری کامل مسکن مهر، این جمعیت به ۶۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا