مجلس و ارگان هامجله خبری

مددجویان یزدی، سه ساله خانه‌دار می‌شوند

به گزارش ساختمان آنلاین:  محمد شجاعان، در حاشیه جلسه هم‌اندیشی که با حضور جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرائی استان برای رفع مشکل مسکن نیازمندان برگزار شد، گفت: این طرح با مشارکت کمیته امداد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرایی می شود.

وی افزود: طبق برنامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد ساکن مناطق روستایی محروم و دور افتاده و همچنین شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در سطح کشور در بازه زمانی سه‌ساله اجرا می‌شود.

به گفته وی برای آغاز مرحله اول پروژه یادشده ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی پیش‌بینی‌شده است و تعداد واحد مسکونی مددجویی موردنیاز در استان یزد برای ساخت در سال ۱۴۰۰ پس از انجام نیازسنجی مشخص و عملیات ساخت آغاز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد در خصوص نحوه تأمین منابع موردنیاز اجرای این طرح بیان کرد: کمیته امداد ۷۰ درصد هزینه‌های ساخت با احتساب تسهیلات بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ۱۴ درصد هزینه‌ها، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) چهار درصد هزینه‌ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۲ درصد هزینه‌ها به‌صورت خدمات شامل حمل‌ونقل، مدیریت و نظارت و تأمین نیروی انسانی جهادی را در اجرای این طرح تأمین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه چندجانبه کشوری این طرح در دهه فجر امسال به امضا رسیده است، افزود: قیمت هر مترمربع ساخت حدود ۳۵ میلیون ریال به‌صورت علی‌الحساب محاسبه‌ شده است.

۴۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد یزد هستند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا