راه و شهرسازیمجله خبری

زندگی سخت مردم در شهر سی‌سخت

به گزارش ساختمان آنلاین: وقوع زلزله پنج و شش دهم ریشتری 29 بهمن امسال در شهرستان دنا باعث شد تا سکوت زندگی مردم شهر سی سخت مرکز این شهرستان بر اثر کرونا سردتر و سردتر شود.

زلزله تمام بساط زندگی اهالی سی‌سخت را به هم ریخت و به بیش از 50 درصد از منازل مسکونی آنچنان خسارت وارد کرد، که دیگر قابل سکونت نیستند و تخریب و بازسازی این منازل تنها راه پیش روی دولت و مالکان است.

در میان هجوم کرونا و لرزه و پس لرزه‌های زلزله در سی‌سخت و زندگی در چادرهای امدادی در دمای زیر صفر زمستانی دنا افرادی هستند که علاوه بر آوار شدن خانه محل زندگی‌شان خانه دیگرشان نیز خسارت دیده است، دانش‌آموزانی که همواره در گوش آنها جمله «مدرسه خانه دوم شما است» زمزمه شده و در حالی که ویروس کرونا خانه دوم دانش‌آموزان سی‌سختی را سوت و کور کرده بود، زلزله کار را یکسره کرد و بیش از 43 مدرسه در شهرستان دنا آسیب رساند.

به گفته عبدالحمید پناهی فرماندار شهرستان زلزله زده دنا 43 مدرسه در این شهرستان بر اثر زلزله پنج و شش دهم ریشتری شب 29 بهمن ماه سال جاری دچار خسارت جدی شده‌اند، که هفت مدرسه باید تخریب و مجدد بازسازی شوند.

در سفر محمد مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به مناطق زلزله‌زده شهرستان دنا وی از کمک این ستاد به بازسازی مدارس آسیب‌دیده، ساخت صفر تا صد منازل مسکونی خانواده‌های دو معلولی که در زلزله تخریب شده‌اند و همچنین کمک 10 میلیون تومانی به منازل آسیب‌دیده در زلزله و اهدا بیش از 100 کانکس جهت اسکان موقت خبر داد.

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در سفر به مناطق زلزله‌زده شهرستان دنا در نشست جمع‌بندی در محل فرمانداری دنا طی تماس با مهرالله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مشکلات مدارس زلزله‌زده شهرستان دنا را بیان کرد و خواستار مساعدت ویژه به این مدارس شد.

رخشانی‌مهر در جواب علی نیکزاد از بازسازی تمام مدارس تخریب شده و تعمیر و تجهیز مدارس خسارت دیده به بهترین نحو ممکن خبر داد و گفت: دانش‌آموزان و مردم در شهرستان زلزله‌زده دنا نگران مدارس نباشند و تمام تلاش را خواهیم کرد در سریع‌ترین زمان این مدارس بازسازی و تجهیز شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا