صنایع ساختمانیمجله خبری

توزیع سیمان در بوشهر ساماندهی می‌شود

به گزارش ساختمان آنلاین:  مهرداد ستوده یکی از گلایه‌های مهم مردم استان را کمبود سیمان دانست و اظهار کرد: یکی از گلایه‌ها مردم قیمت‌های نامتعارف سیمان در بازار استان بوشهر است که در این راستا نشستی برای بررسی این معضل تشکیل شد.

وی با بیان اینکه عامل اصلی گلایه مردم در حوزه تامین سیمان نظام نادرست توزیع این محصول است، افزود: در این راستا مبادی مصرف سیمان در استان بوشهر مشخص شدند و در این زمینه بخشی از تولیدات سیمان به پروژه‌های عمرانی و برخی هم به نیازهای مردمی و تولید محصولات سیمانی و بتنی تخصیص می‌یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه نیازهای مردمی از طریق توزیع سیمان به عاملان توزیع تامین می‌شود افزود: شاید یکی از دلایل اصلی کمبود سیمان عدم نظارت صحیح از سوی واحدها و دستگاه‌های ذیربط بوده که در این راستا امروز مکانیزم تدوین و تعریف شد تا نیاز مردم و پروژه‌های عمرانی به سیمان تامین شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر نظارت مستمر تولید تا مصرف سیمان در استان خاطر نشان کرد: بر اساس تدوین برنامه لازم در حوزه جبران کمبود سیمان در استان بوشهر، مصوب شد که سیمان خروجی از کارخانه‌های سیمان استان بوشهر تا مبادی مصرف رصد شود.

ستوده تامین نیاز واقعی سیمان پروژه‌های عمرانی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در این راستا به پروژه‌های عمرانی که به‌صورت عمده سیمان از کارخانه‌های سیمان دریافت می‌کنند، نیازهای واقعی از سوی دفتر فنی استانداری مشخص و بر اساس آن نیاز واقعی سیمان از کارخانه تا مبادی مصرف رصد می‌شود.

وی از مشخص شدن عاملان فروش سیمان در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در این زمینه اداره کل تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نحوه دریافت و توزیع سیمان از طریق عاملان فروش رصد و نظارت می‌کنند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اظهار خرسندی در بهبود وضعیت توزیع سیمان در استان بوشهر تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، پیش بینی می‌شود در نیمه دوم فروردین و ادامه آن، مشکلات توزیع سیمان با نرخ مصوب تعیین شده به حداقل برسد تا مردم بتوانند سیمان مورد نیاز خود را با نرخ تعیین شده دریافت کنند.

ستوده با قدردانی از فعالان عرصه تولید سیمان در استان بوشهر افزود: از تولید کنندگان سیمان در کشور و استان بوشهر که در چنین شرایط اقتصادی همت و فعالیت می‌کنند قدردانی می‌شود.

وی با حمایت از صادرات کالاها و محصولات غیر نفتی گفت: برای مسئولان پذیرفتنی نیست که با وجود سه کارخانه سیمان در استان بوشهر مردم این استان برای تامین سیمان مورد نیازشان با مشکل مواجه باشند.

معاون استاندار بوشهر تامین سیمان مورد نیاز مردم را در اولویت برنامه‌ها دانست و تاکید کرد: توزیع سیمان تولیدی از کارخانه‌های استان بوشهر نامناسب است که با تدابیر اندیشیده شده با دقیق‌تر کردن مکانیزم‌های نظارتی، توزیع سیمان در بازار استان مناسب می‌شود.

مهرداد ستوده با تاکید بر برخورد با متخلفان در عرصه توزیع سیمان گفت: در صورتی‌که کارخانه‌های سیمان در فراهم کردن نیاز مردم بر اساس تعهدات، کاهلی می‌کنند و یا عمل نمی‌کنند در جلوگیری از صادرات و مسدود شدن اسکله صادراتی اقدام می‌شود. مردم استان بوشهر خاطر جمع باشند که تلاش می‌شود در آغاز سال جدید به‌گونه‌ای اقدام شود تا مشکلات سیمان در استان بوشهر به حداقل برسد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا