صنایع ساختمانیمجله خبری

رشد 12درصدی مصرف سیمان در دوران رکود

به گزارش ساختمان آنلاین: محمدعلی بُد با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال مصرف سیمان نسبت به مدت مشابهه در سال گذشته 12 درصد رشد داشته است، گفت: این موضوع نشان می دهد در شرایط رکود مصرف سیمان در کشور افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه کل مصرف کشور در بخش سیمان حدود 50 میلیون تن است، افزود: افزایش 12 درصدی مصرف‌سیمان در هشت ماهه امسال یعنی پنج کارخانه سالانه حدود یک میلیون تن سیمان تولید کرده‌اند که این امر نکته مهمی برای صنعت سیمان به شمار می آید.

این کارشناس سیمان با بیان اینکه امروز صنعت سیمان ظرفیت تولید 80 میلیون تن سیمان را دارد، تصریح کرد: امروز صنعت سیمان نیازمند حمایت وزارت صنعت برای رفع مشکلات است. اگر موانع پیش روی صنعت سیمان برطرف شود به طور حتم با آمار رشد مصرف‌سیمان تولیدات هم افزایش خواهد یافت.

وی افزود: البته باید این نکته را مدنظر قرار داد که با تشدید مشکلات و کاهش حجم تولید بازار سیاه سیمان در بازار اتفاق خواهد افتاد به نحوی که میزان تولید جوابگوی نیاز بازار نباشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا