اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان برای حل مشکل مسکن

مدیر عامل بنیاد برکت بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان برای حل مشکل مسکن تاکید کرد و در عین حال خواستار اجرایی شدن طرح فروش متری مسکن شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین، محمد ترکمانه گفت: منابع مالی خُردی که در دست مردم وجود دارد بسیار زیاد است و مدیریت این منابع هم مسئله است. ما تلاش کردیم طرح‌هایی ارائه کنیم تا این منابع خرد را به سمت تولید حمایت کنیم. ما در بنیاد برکت زیرساخت‌ها را آماده کردیم و به این صورت است که هر مقدار پول جمع شود بنیاد برکت هم همان مقدار تخصیص دهد تا بتوانیم کارهای جدی انجام دهیم.

وی اظهار کرد: مسئله ساخت مسکن هم یک دغدغه مهم است و بسیاری از مردم توان تهیه مسکن را ندارند. فروش متری مسکن که در کشور مطرح است هم طرح خوبی است و در دنیا در حال انجام می شود.

ترکمانه بیان کرد: کسی می‌تواند ۵ متر مسکن بخرد بنابراین باید پلتفرمی آماده شود تا مردم بتوانند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند تا در نهایت بتوانند سرمایه لازم برای خرید یک خانه را جمع آوری کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: بنابراین بنیاد برکت می‌تواند زیرساخت‌ها را فراهم کند و شوراها نیز می‌توانند با کمک شهرداری در حوزه قانون‌گذاری و تسهیل‌گری کمک کنند تا بتوانم در این حوزه هم وارد شویم. ما آماده ایم این مسئله را با کمک شورای عالی استان‌ها پیش ببریم.

وی توضیح داد: مسئله دیگر برندسازی برای شهرهای کشور است. برای مثال ملایر شهر مبلمان کشور است و ما می‌توانیم با همکاری مدیریت شهری این برندسازی را انجام دهیم تا اقتصاد و هویت شهر شکل بگیرید و کسب و کارها توسعه پیدا کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا