دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

لزوم تشدید نظارت بر اجرای مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان

مهدی پیرهادی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار  ساختمان آنلاین  اظهار کرد: در سطح شهر تهران صدها برج و مجتمع مسکونی وجود دارد که علی رغم بحران خشکسالی در کشور ، شهروندان از آب شرب برای آبیاری باغ‌ها ،پرکردن استخرها، شستشوی خودرو و حیاط منزل استفاده می کنند؛ درحالی که با اجرای مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان می توان از آبهای غیرآشامیدنی تصفیه شده برای مصارف غیرشرب در واحدهای مسکونی استفاده کرد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به لزوم استفاده بهینه از منابع آبی و مدیریت پایدار آب در ساختمانها گفت: بنده شخصا بارها در صحن شورا اعلام کرده ام که ما در تابستان پیش رو با مشکل آب آشامیدنی مواجه خواهیم شد اما علی رغم این هشدارها،متاسفانه عزم جدی برای فرهنگ سازی در صرفه جویی در مصرف آب دیده نمی شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین

مدیریت شهری تهران را مسوول فرهنگ سازی،اطلاع رسانی و آموزش مردم برای صرفه جویی مصرف آب دانست و تاکید کرد: اگر برای بهینه سازی و اصلاح الگوی مصرف آب ،اقدامی عاجل صورت نگیرد،حتما تا دو ماه آینده با مشکل روبه رو خواهیم شد اما متاسفانه ما به فکر پیشگیری نیسیتم و بعد از بروز فاجعه،ستاد مدیریت بحران تشکیل می دهیم.

لزوم احداث شهرهای جدید با در نظر گرفتن ملاحظات همه جانبه

وی همچنین در ادامه اظهارات خود به رویکرد جدید دولت در احداث مسکن بر پایه شهرک سازی و مساله آب نیز اشاره کرد و گفت:: قطعا دولت موظف است در احداث شهرهای جدید تمامی ملاحظات مختلف شامل :اقتصادی،زیست محیطی،فرهنگی ،سرانه های هفت گانه و .. را مد نظر قرار دهد و تولید مسکن و احداث شهرهای جدید بدون این ملاحظات قطعا سیاستی غلط و محکوم به شکست خواهد بود.

پیرهادی ادامه داد: البته با شناختی که از روحیات ریاست جمهوری و دغدغه های ایشان دارم،مطمئن هستم دولت مصمم است که در تولید مسکن ملاحظات آمایش سرزمین را مد نظر قراردهد و حال در این میان اگر مسوولی به این دغدغه ها و اجرایی شدن آنها بی توجه باشد ،باید پاسخگوی عملکرد نادرستش باشد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: هر چقدر طول لوله های انتقال آب از تهران به شهرهای اقماری افزایش پیدا کند،هزینه های نگهداري و تعميرات تاسیسات وتجهیزات انتقال آب افزایش خواهد یافت و با توجه به این امر لازم است که دولت در مکان یابی شهرهای جدید حتما این مساله را مد نظر قرار دهد.

 

هدررفت آب در سیستمهای شبکه توزیع آب تهران

وی همچنین افزود: در حال حاضر در سطح شهر تهران، نشت و هدر رفت آب در سیستم های شبکه توزیع آب تهران نیز سهم بالایی در هدر رفت منابع آبی دارد و این مشکلات در حالی است که ما با بحران آب مواجه هستیم و بنابراین لازم است که هماهنگی ها و برنامه ‌ریزی های دقیق و همه جانبه برای مدیریت منابع آبی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در ادامه همچنین به لزوم تسریع در روند بهسازی بافتهای فرسوده اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تزریق تسهیلات تشویقی برای بهسازی بافتهای فرسوده نقش مهمی در رونق و تسریع احیای بافتهای فرسوده خواهد داشت و باعث کاهش مخاطرات جانی در زمان بروز بحران خواهیم شد.

پیرهادی گفت: در حال حاضر مشوقها و تسهیلات ارایه شده به امر احیای بافتهای فرسوده شهری در حدی نیست که از جذابیت های لازم برای جذب سرمایه گذاران برخوردار باشد و بنابراین باید میزان این مشوقها افزایش پیدا کند و البته همزمان باید تمامی سازمانهای ذی مدخل در حوزه مسکن شامل وزارتخانه های راه و شهرسازی و کشور،شهرداری ها ،سازمان نظام مهندسی و ..موظفند تدابیر لازم برای تسریع در روند بهسازی بافتهای فرسوده را اتخاذ کنند.

 

 

.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا