بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

مجریان ذی‌صلاح پزشک ساختمان‌ها هستند/نظام مهندسی در تلاش برای لغو رای دیوان درباره حذف مجری ذی‌صلاح است

به گزارش ساختمان آنلاین: همزمان با برگزاری .بیست و دومین نمایشگاه بین اللمی صنعت ساختمان،نشست خبری با حضور فعالان صنف ساختمان برگزار شد.

مهندس رامین کرمی ریاست نظام مهندسی تهران اظهار داشت: در تهران قانون مجری ذی صلاح در اکثر پروژه های ساختمانی اجرایی شده است و در چند ماه گذشته ،نظام مهندسی تهران نسبت به یکپارچه سازی سامانه های شهر تهران و شهرستانها اقدام کرد و الزام آور بودن قانون مجری ذی صلاح را هم از روسای دفاترنظام مهندسی و هم از شهرداری ها و استانداری خواستار شده ایم و تمام تلاش ما بر نهادینه کردن این قانون مهم است.

وی با تاکید بر اینکه نتایج به دست آمده در امر اجرای قانون مجری ذی صلاح ملموس است گفت: وجود مجری ذی صلاح دقیقا نظیر پزشک متخصصی است که بیمارش را درمان میکند و با این نگاه مجری ذی صلاح پزشک ساختمان است. البته باید تلاش کنیم به سمتی گام برداریم که اطمینان و فرهنگ سازی ایجاد شود که مردم سراغ مجری ذی صلاح بروند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: متاسفانه با رای دیوان عدالت بدعت گذاری نادرستی در امر اجرای قانون مجری ذی صلاح با صورت گرفت و امیدواریم که با پیگری هایی که از سوی شورای مرکزی نظام مهندسی و سازمان نظام مهندسی تهران در حال انجام است رای دیوان عدالت در امر مجری ذی صلاح شکسته شود و این موضوع جاری شود،

وی همچنین در ادامه با اشاره به الزام آور بودن صدور شناسنامه فنی ملکی نیز اذعان داشت:. شناسنامه فنی سندی است که دز قالب آن تمام مشخصات فنی، سازه، معماری ،تاسیسات و عوامل اجرایی، مشخص می شود. در همه جای دنیا املاک در زمان خرید و فروش بر اساس جزییات شناسنامه فنی ملکی ارزش گذاری می شوند. کرمی اظهار داشت: شناسنامه فنی هویت ملک است و با وجود اینکه دیوان اخذ حق الزحمه بابت صدور شناسنامه ملکی زا لغو کرده است اما در این دوره صدور شناسنامه فنی تا جایی که در توان سازمان باشد اجرایی خواهد شد و امیدواریم که رای دیوان به زودی شکسته شود و هویت ساختمان را زنده کنیم و سرمایه ملی را به راحتی از دست ندهیم.

تشکلها آماده مشارکت در ساخت نهضت ملی مسکن هستند

در ادامه این نشست بازرس انجمن انبوه سازان استان تهران بر لزوم رفع موانع بورکراسی طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

مهندس شهاب سعادت نژاد اظهارداشت:  عدم همکاری های لازم  با بخش خصوصی  و انجمن‌های مرتبط با صنعت ساختمان باعث شده تمایل سازندگان و شرکت‌های دارای صلاحیت به کار ساخت و ساز کم شود و تورم بالا و بوروکراسی های بسیار زیاد  چه در زمان صدور جواز چه در زمان ساخت کار ساخت مسکن را دشوار کرده به گونه ای که دائما شاهد گرانی‌ها و ایجاد موانع بر سر ساخت مسکن هستیم با این حال انجمن‌های مرتبط با صنعت ساختمان با شرکت در نمایشگاه بین الملی ساختمان آمادگی خود را برای کمک به دولت و ساخت مسکنی استاندارد و ایمن با قیمت مناسب اعلام می‌دارند.

وی گفت: تشکلهای ساختمان در این راه انتظار دارند دولت و شهرداری‌ها در کنار افراد و شرکت‌های سازنده و انبوه ساز قرار گرفته و‌به آنها کمک کند تا بوروکراسی های مربوط به صدور جوار و مشکلات مربوط به واگذاری زمین حل شود تا بتوان خانه های با کیفیت و در خور مردم عزیزمان ساخته شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا