صنایع ساختمانیمجله خبری

سیمان باید وارد بورس کالا شود

به گزارش ساختمان آنلاین:   ابراهیم غلامزاده در رابطه با دلال بازی در بازار خرید و فروش سیمان اظهار داشت: هر زمان که اختلاف قیمت بالایی میان قیمت کارخانه و بازار یک محصول باشد طبیعتا فضا برای رانت و دلال بازی فراهم می شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر هر کیسه سیمان 50 کیلویی 23 هزار و 500 تومان از درب کارخانه خارج می شود، افزود: با محاسبه هزینه های حمل و نقل و سایر هزینه ها این سیمان باید در بازار 35 تا 38 هزار تومان بیشتر نباشد اما متاسفانه هر کیسه سیمان با این رقم ها در بازار فروخته نمی شود.

این تولیدکننده سیمان تصریح کرد: هم اکنون هر کیسه سیمان در بازار حدود 50 هزار تومان به فروش می رسد.

غلامزاده راهکار اساسی حل گرانی قیمت در حوزه سیمان را ورود سیمان به بورس دانست و گفت: اگر این موضوع اجرایی شود تولید و عرضه سیمان شفاف شده و قیمت ها تاحد مناسبی معقول خواهد بود حتی شاید روند کاهشی قیمت ها نیز بوجود بیاید.

وی اضافه کرد: وقتی سیمان وارد بورس کالا می شود از قیمت گذاری خارج شده و سازوکار شفافی را پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: امروز تولیدکنندگان تاحد توان و طبق ظرفیت خود مشغول تولید بوده و نمی توان اثرگذاری آنها را در فضای رانت بازار سیمان تایید کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا