بورس و بازارمجله خبری

کاهش 20 درصدی قیمت املاک پردیس متاثر از پایتخت

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین:  بر  اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در رابطه با تحولات قیمتی مسکن اگرچه در دی ماه شاهد رشد اندک 1.8 درصدی در برخی مناطق تهران بوده ایم اما از مجموع 22 منطقه موجود در پایتخت 8 منطقه کاهش قیمت ها را به ثبت رسانده اند که حاکی از مقاومت سفته بازان در برابر تخلیه حباب مسکن در این مناطق دارد. البته این روند در شهرهای جدید با شدت بیشتری همراه بوده به گونه ایکه به گفته فعالان بازار هیجانات سیاسی در برداشت از آینده تاثیر گذاشته و برخی دلالان برای فروش به تکاپو افتاده‌اند. البته برخی دلالان از ارائه وضعیت واقعی بازار خودداری می‌کنند و سعی دارند چشم‌انداز آینده را افزایشی نشان دهند. با این وجود افزایش عرضه مسکن نشان می‌دهد نگرانی‌هایی نسبت به کاهش قیمت در افق پیش رو وجود دارد.یکی از مشاوران املاک در شهر جدید هشتگرد می گوید: قیمت واحدهایی که تا دو هفته قبل حدود ۴۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شد به ۳۷۰ میلیون تومان رسیده اما خریدار نیست. البته برخی مالکان هم در این شرایط تمایلی برای فروش ندارند اما تعدادی دیگر برای فروش عجله دارند و وضعیت کلی بازار به نفع خریداران است.

همچنین در شهر جدید پردیس نیز به گفته مشاوران املاک منطقه، قیمت واحدهای مسکن مهر طی یکماه اخیر 150 میلیون تومان کاهش یافته است. در این شهر واحدهای مسکن مهر طی آبان‌ماه به حداکثر افزایش قیمت رسید اما پس از آن روند کاهش قیمت‌ها آغاز شده است. به‌عنوان مثال در فاز 11 واحدهای آماده از 520 میلیون تومان آغاز و به 850 میلیون تومان ختم می‌شود. این واحدها دو ماه پیش حدود یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شد. همچنین قیمت واحدهای غیر آماده نیز 450 میلیون تا 660 میلیون تومان است. در این رابطه مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید نیز چند روز پیش از کاهش ۱۰ درصدی قیمت مسکن در پردیس خبر داده بود به گفته هدایت این میزان کاهش قیمت در پردیس متاثر از کاهش قیمت ها در پایتخت رقم خورده است

بر اساس این گزارش، آبان امسال تحت تاثیر کاهش ریسک‌های غیراقتصادی، بازار معاملات سهام که در نیمه اول سال جاری با جهش‌های پی‌درپی همراه شده بود با افت شدید شاخص کل مواجه شد. همزمان در سایر بازارهای اقتصادی همچون بازار ارز، سکه، طلا و خودرو نیز که در ماه‌های قبل از آبان ماه افزایش شدید قیمت‌ها تجربه شده بود، کاهش ریسک‌های غیراقتصادی تحت تاثیر انتخابات آمریکا منجر به کاهش نرخ‌ها شد. به دنبال این تغییر و تحولات، بازار معاملات مسکن که به‌طور متوسط در نیمه اول سال جاری با تورم ماهانه ۸ تا ۱۰ درصدی همراه شده بود در آبان ماه مسیر متفاوتی را تجربه کرد. تورم ماهانه مسکن در این ماه، به شدت کاهش یافت و به ۲ درصد رسید و کارشناسان و فعالان مسکن از احتمال ریزش قیمت واقعی و اسمی مسکن در ماه‌های بعد خبر می دهند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا