مجله خبری

آغاز پرداخت وام ۲۴۰ میلیونی مسکن

آغاز پرداخت وام ۲۴۰ میلیونی مسکن

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا، افزایش سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق در یک هزار و دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای پول و اعتبار تصویب شد و بنا بر اعلام مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن از امروز در تمامی شعب بانک مسکن قابل پرداخت است.

سقف جدید تسهیلات در تهران برای متقاضیان فردی ۱۰۰ میلیون و برای زوجین ۲۰۰ میلیون تومان است، همچنین وام جعاله نیز بنابر مصوبه شورای پول و اعتبار از ۲۰ میلیون به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است که بنابراین متقاضیان تسهیلات فردی و زوجین در تهران می‌توانند مجموعاً ۱۴۰ و ۲۴۰ میلیون تومان وام خرید یا ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن دریافت کنند.

این سقف جدید در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۸۰ میلیون انفرادی و ۱۶۰ میلیون تومان برای زوجین است که با وام جعاله ۴۰ میلیون تومانی به ۱۲۰ و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد رسید. متقاضیان فردی و زوجین ساکن سایر مناطق شهری نیز در جدیدترین ارقام تسهیلات خرید مسکن می‌توانند به ترتیب ۶۰ و ۱۲۰ میلیون تومان و با ترکیب وام جعاله، ۱۰۰ و ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات خرید یا ساخت مسکن از محل اوراق حق تقدم دریافت کنند.

نرخ سود این تسهیلات ۱۷.۵ درصد با بازپرداخت حداکثر ۱۲ ساله و نرخ سود تسهیلات جعاله نیز ۱۸ درصد با بازپرداخت حداکثر ۵ ساله است و متقاضیان دریافت وام باید برای هر ۵۰۰ هزار تومان یک برگ اوراق خریداری کنند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا