راه و شهرسازیمجله خبری

بی‌توجهی دولت به توان مالی خریداران مسکن ملی

مهدی موسوی کارشناس حوزه مسکن در این مورد به «ساختمان آنلاین» می‌گوید: بنابر اعلام معاون وزیر راه، در سومین نوبت از ثبت نام طرح مسکن ملی، تاکنون ۲۰ هزار و ۸۳۱ متقاضی درخواستشان رد شده یا انصراف داده و از مشارکت در این طرح حذف شدند. اگرچه یک لیست 160 هزار نفری برای جایگزین شدن با این افراد وجود دارد، اما دولت می‌توانست با در نظر گرفتن تسهیلات و تمهیدات ویژه‌ای فرصت خانه‌دار شدن را از این متقاضیان سلب نکند. از جمله این تمهیدات می‌توان به فراهم کردن امکان پرداخت اقساطی رقم پرداختی اولیه اشاره کرد.

وی ادامه داد: از ابتدا هم عنوان شده بود که رقم پرداخت اولیه برای این طرح که 40 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود، برای بسیاری از کسانی که توان خانه‌دار شدن ندارند، بالاست اما متاسفانه اهمیتی به این موضوع داده نشد. از سوی دیگر، رقم نهایی مسکن در این طرح مشخص نیست و با اوضاعی که در بازار مصالح ساختمانی حاکم است، بسیاری از اقشاری که تمایل به خرید مسکن ملی دارند، جرات ثبت نام پیدا نمی‌کنند.

موسوی عنوان کرد: نکته دیگری که در این پروژه وجود دارد، این است که با وجود تصویب نرخ 2.7 میلیون تومانی برای هر متر مسکن، بسیاری از پیمانکاران به آن تمکین نکرده و درخواست افزایش آن به متری 3.3 میلیون را داده‌اند. با وجود آنکه این روزها خبرها از تکذیب این ارقام حکایت دارند اما بعید نیست در آینده‌ای نزدیک رقم خوردن این موضوع را شاهد باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا