بورس و بازارصنایع ساختمانیمجله خبری

عاملان خرید و فروش سیمان بخوانند

به گزارش ساختمان آنلاین:   سید عبدالله رضوی با اشاره به ورود سیمان شهرکرد به بورس از هفته گذشته، افزود: تاکنون ۱۵ واحد در استان برای خرید و فروش سیمان کد بورسی دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه‌بر آن ۴۲۱ واحد تولیدی و عوامل توزیع عمده و خرده‌فروشی سیمان در استان نیز مشمول ثبت در سامانه جامع تجارت هستند که تاکنون اقدامی در این راستا نکرده‌اند و تنها تا پایان هفته فرصت دارند که در این سامانه ثبت‌نام کنند.

رضوی تصریح کرد: هر واحد تولیدی و یا عاملی که در این سامانه ثبت‌نام نکند و اقدام به خرید و فروش سیمان کند، مرتکب تخلف عرضه خارج از شبکه شده و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: علاوه‌بر کالاهای اولویت‌دار نظیر برنج، روغن، چای، شکر و لاستیک خودرو، به تازگی سیمان نیز در گروه کالاهای اساسی قرار گرفته و باید تمامی اطلاعات مربوط به تولید، خرید و فروش آن در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

رضوی افزود: از همین رو کارخانه سیمان شهرکرد، از هفته آینده به واحدهای تولیدی که مواد اولیه مورد نیاز آنها سیمان باشد و یا عوامل خُرده و عمده فروشی سیمان تحویل نمی‌دهد مگر اینکه کد نقش از سامانه جامع تجارت ارائه دهند.

وی در خصوص تامین نیاز متقاضیان خانگی نیز گفت: این افراد می‌توانند با ارائه کارت ملی به عوامل خُرده یا عمده فروشی، نیاز خود را تامین کنند و نیازی به ثبت‌نام در بورس و یا سامانه جامع تجارت ندارند.

رضوی، شفاف شدن خرید و فروش سیمان در کشور و به تبع آن در استان را علت اصلی این برنامه عنوان کرد و افزود: این موضوع از عرضه خارج از شبکه و افزایش قیمت سیمان جلوگیری می‌کند.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری میانگین قیمت هر پاکت سیمان در بازار استان را ۳۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت‌گذاری سیمان بستگی به عرضه و تقاضا در بورس دارد.

رضوی خاطر نشان کرد: هفته گذشته ۲۰ هزار تن سیمان شهرکرد وارد بورس شد و در هفته جاری نیز ۱۶ هزار تن سیمان این کارخانه وارد بورس شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای یک کارخانه سیمان است که تولیدات این کارخانه علاوه‌بر نیاز داخل به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز صادر می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا