راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

تکمیل مقاوم‌سازی روستاها تا 10 سال آینده

به گزارش ساختمان آنلاین:  اکبر نیکزاد در مراسم معارفه مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، افزود: امید است در سال ۱۴۱۰ جشن پایان ساخت واحدهای مقاوم در روستاها را برگزار کنیم که برای تحقق این هدف باید سالانه پنج درصد از واحدهای غیرمقاوم روستایی را مقاوم سازی کنیم.

به گفته وی برای اتمام مقاوم سازی خانه های روستایی باید سالانه ۲۵۰ هزار واحد جدید ساخته شود که این امر نیاز به همراهی همه مردم و دستگاه های اجرایی دارد.

نیکزاد از مقاوم سازی ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در کشور تا زمان حاضر خبر داد و اظهار داشت: باید توجه داشت که خدمت به آحاد مردم به ویژه روستاییان اصلی‌ترین اولویت همه ما است که در همه جا کارگشا بوده و بنای جمهوری اسلامی نیز از مردم است.

وی ضمن قدردانی از بانک‌های سهیم در بخش تولید مسکن، گفت: اگر واحدهای مسکونی خود را نوسازی نکنیم کسی نمی‌تواند تضمین کند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؛ هرچند اقدامات انجام شده تاکنون در این بخش زیاد بوده است، اما اقدامات بر زمین مانده نیز زیاد است.

نیکزاد با تاکید بر اینکه باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهیم، افزود: در این راستا باید بر توانمندی‌های داخلی تکیه کنیم؛ به عنوان مثال اگر تمامی مایحتاج خود را تامین کنیم و حتی صادر کننده هم باشیم، تحریم‌ها هیچ تاثیری نخواهد داشت و کانون این حوزه های اقتصادی می‌تواند روستاهای ما باشد و برای همین منظور باید خدمات در روستاها را افزایش دهیم.

در پایان این مراسم از خدمات ۶ ساله حافظ باباپور، قدردانی و حجت‌الله سروری به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن آذربایجان شرقی معرفی شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا