صنایع ساختمانیمجله خبری

دلال ها عامل گرانی مصالح ساختمانی

به گزارش ساختمان آنلاین: هر زمانی که دولت نظارت ضعیفی بر روی کالاهای اساسی و یا در بخش مسکن و ساخت و ساز و در مجموع هر موضوعی که به طور مستقیم با مردم سر و کار داشته باشد می‌کند، مردم دچار مشکلات و فشارهای عدیده‌ای می‌شوند.

مردم شهر ارومیه از گران بودن مصالح ساختمانی و عدم ثبات قیمت‌ها و عدم نظارت مسئولان گلایه‌مند هستند و بر این باورند که باید نظارت‌ها بیش از پیش بوده و قیمت‌ها کنترل شود.

قیمت مصالح ساختمانی بسیار بالا است

«رسول زمانی» که از سال‌های گذشته ساختمان نیمه‌کاره خود را رها کرده و امسال به فکر تکمیل آن افتاده است می‌گوید: متاسفانه قیمت مصالح ساختمانی بسیار بالا است و هر روز بیشتر می‌شود چون سال گذشته میلگرد را به قیمت چهار میلیون تومان خریدم اما امسال سه برابر شده و به 12 میلیون رسیده است و بنابراین این افزایش مصالح ساختمانی برای کسی که خواهان ساخت و ساز است بسیار کمرشکن بوده و باید فکری به حال مردم کرد.

«کیوان منافی» شهروندی که در کار ساخت و ساز است می‌گوید: باید نظارت بیشتری بر روی ساخت و ساز از سوی مسئولان وجود داشته باشد چون مردمی که مصرف کننده هستند در شرایط بسیار سختی مواجه می‌شوند و اگر قیمت مصالح گران باشد، تولید کننده نیز آپارتمان را به قیمت گران می‌فروشد و برای او چندان تفاوتی ندارد اما بر روی مصرف کننده بسیار تاثیرگذار است.

افزایش مصالح ساختمانی بر روی مصرف کننده تاثیر سوئی دارد

«محمد پاکدل» نیز که از کارگران ساختمانی در ارومیه است در این رابطه گفت: وضعیت ساخت و ساز در ارومیه مطلوب است چون با وجود اینکه قیمت وسایل ساختمانی افزایش یافته، در عوض قیمت زمین و ساختمان نیز بالا رفته و بنابراین برای کسانی که ساخت و ساز می‌کنند چندان تفاوتی ندارد بلکه برای کسانی تاثیرگزار است که مصرف‌کننده هستند.

وی افزود: یعنی برای تولیدکننده هر چند هم مصالح ساختمانی بالا باشد فرقی نداشته چون خانه و آپارتمانی که درست می‌کند نیز گران می‌شود.

تولیدات ساختمانی در بیشتر موارد داخلی شده است

«ستار معروفی» از دیگر کارگران ساختمانی در ارومیه در رابطه با وضعیت ساخت و ساز در ارومیه اظهار داشت: با توجه به تحریم‌هایی که بر علیه کشورمان وجود دارد تولیدات ساختمانی در بیشتر موارد داخلی شده اما متاسفانه کیفیت پایینی دارند.

دلال ها عامل گرانی مصالح ساختمانی

«میکائیل طلوعی» از دیگر کارگران ساختمانی است که سابقه 20 ساله در کار ساخت و ساز دارد، راهکار حل مشکلات مربوط به ساخت و ساز را نظارت بیشتر مسئولان عنوان کرد و افزود: متاسفانه مردمی که مصرف کننده هستند در شرایط یسیار سختی مواجه می‌شوند چون اگر مصالح گران باشد تولید کننده نیز مجبور است تا آپارتمان را به قیمت گرانی به فروش رساند.

وی تاکید کرد: پس باید نظارت بیشتری در این امر صورت گیرد چون مصالح ساختمانی چندان گران نیست اما چون نظارتی بر آن وجود ندارد هر کس با قیمت مورد نظر خود اقدام به فروش مصالح ساختمانی می‌کنند و دلال ها کاری می کنند که قیمت‌ها گران‌تر شود و بنابراین با توجه به اینکه بیشتر مردم اجازه‌نشین هستند، باید نظارت بیشتری بر این مسئله وجود داشته باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا