مجلس و ارگان هامجله خبری

اشتغال بخش صنعت ساختمان در استان اردبیل رونق می گیرد

به گزارش ساختمان آنلاین: به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در بازدید از پروژه های در حال احداث طرح اقدام ملی مسکن در شهر اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: در قالب طرح اقدام ملی مسکن اقدامات خوبی در استان شروع شده به طوریکه در شهر اردبیل برای احداث دو هزار واحد مسکونی زمین و سایر زیرساخت های مناسب فراهم شده است.

وی تصریح کرد: از هفته آینده ساخت واحدهای مسکن اقدام ملی با کمک تعاونی ها و ستاد اجرایی فرمان امام و همچنین بنیاد مسکن در شهرهای مختلف آغاز خواهد شد تا روند اجرایی این پروژه با سرعت ادامه پیدا کرده و در زمانبندی تعیین شده تحویل متقاضیان شود.

استاندار اردبیل گفت: ثبت نام متقاضیان و افراد واجد شرایط تا ۹ هزار نفر به انجام رسیده و در اکثر شهرها زمین به صورت رایگان تأمین و در اختیار تعاونی ها و بنیاد مسکن قرار گرفته است.

بهنام جو در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با تأمین زمین رایگان قیمت تمام شده واحدها کاهش می یابد که این به نفع شهروندان و به ویژه زوج های جوان است تا سرپناهی مناسب پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: در شهرهای مختلف استان برای یک هزار و ۶۰۰ واحد زمین تحویل بنیاد مسکن شده و به غیر از دو شهر در سایر شهرها مشکلی از بابت تملک زمین و آغاز پروژه نداریم.

بهنام جو بیان کرد: قطعا با احداث این واحدها اشتغال در بخش صنعت ساختمان در استان اردبیل رونق می گیرد و شرایطی به وجود می آید تا مهندسان جوان فعالیت خود را انجام دهند.

وی با قدردانی از تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان، بانک مسکن، بنیاد مسکن، نظام مهندسی و شهرداری ها در اجرای این طرح شایسته ادامه داد: صد درصد زمین در شهر اردبیل و ۹۰ درصد در سایر شهرستان ها به صورت رایگان تأمین شده و هیچ مشکلی ازبابت شروع عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن نداریم.

بهنام جو به کیفیت اجرای پروژه ها و نظارت نظام مهندسی به این فرآیند اشاره کرد و گفت: تعاونی های مختلف از صدا و سیما گرفته تا نیروهای مسلح، آموزش و پرورش و مجموعه نظام مهندسی با تحویل زمین از هفته آینده کار اجرایی را با تجهیز کارگاه ها آغاز خواهند کرد و امیدواریم تا سفر هفته آینده وزیر مسکن شروع عملیات اجرایی و حتی اجرای فنداسیون را شاهد باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا