صنایع ساختمانیمجله خبری

راهکارهای برای زیباسازی نمای ساختمان

به گزارش ساختمان آنلاین:  همانطور که می‌دانید پس از گذشت مدتی به دلیل بارش باران و آلودگی هوا نمای ساختمان کثیف شده و زیبایی خود را از دست می‌دهد یا اینکه پس از مدتی چسبی که از آن برای چسباندن سنگ بر روی نمای ساختمان استفاده شده است سست شده و موجب سقوط سنگ نمای ساختمان می‌شود.

هر یک از این موارد موجب زشت شدن نمای ساختمان می‌شوند و باعث می‌شوند که نمای ساختمان شما به زیبا سازی و مقاوم سازی نیاز پیدا کند.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

یکی از پر کاربردترین مصالح ساختمانی که نه تنها در طراحی داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد بلکه در طراحی خارجی ساختمان و نمای آن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، سنگ است. البته مشکلی که در استفاده از سنگ در نمای ساختمان وجود دارد این است که پس از گذشت مدت زمانی، چسبی که برای چسباندن سنگ بر روی نمای ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است، سست می‌شود و موجب سقوط سنگ نمای ساختمان می‌شود.

جدا از اینکه سقوط سنگ نمای ساختمان می‌تواند موجب زشت شدن نمای ساختمان شود، می‌تواند ضررها و خسارات جانی و مالی زیادی را به بار آورد. بنابراین مقاوم سازی نمای ساختمان یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر مدیر ساختمانی باید برای جلوگیری از سقوط سنگ نما و بروز خسارات جانی و مالی انجام دهد.

نورپردازی نمای ساختمان

درواقع راه‌ها روش‌های متعددی برای زیبا سازی نمای ساختمان وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها نورپردازی نمای ساختمان است. نورپردازی نمای ساختمان تأثیر بسزایی در زیبا سازی نمای ساختمان دارد چراکه موجب دیده شدن نمای ساختمان و جلب توجه مردم به ویژه در شب می‌شود. از این رو است که اکثر ساختمان‌ها و برج‌های تجاری برای زیبا سازی نمای خود از این روش استفاده می‌کنند.

انواع روش‌های نورپردازی نمای ساختمان شامل: نورپردازی نمای ساختمان با وال واشرهای ال ای دی، نورپردازی نمای ساختمان با جت لایت ها، نورپردازی نمای ساختمان با چراغ‌های دکوراتیو و نورپردازی نمای ساختمان با ریسه‌های ال ای دی هستند.

رنگ آمیزی نمای ساختمان

یکی دیگر از راه‌های زیبا سازی نمای ساختمان رنگ آمیزی نمای ساختمان است. همانطور که اشاره کردیم نمای ساختمان پس از مدتی به دلیل عواملی مانند: بارش باران و آلودگی هوا کثیف شده و ظاهر زیبای روز اول خود را از دست می‌دهد. در این شرایط می‌توان با رنگ آمیزی نمای ساختمان ظاهر زیبای ساختمان را به آن بازگرداند. مراحل رنگ آمیزی نمای ساختمان به شرح زیر است:

شستشوی کامل نما برای جلوگیری از پوسته شدن رنگ نمای ساختمان و کاهش کیفیت رنگ آمیزی

* ترمیم، مرمت و درزگیری سطوح مربوط به وسیله بتونه‌های مخصوص

* اجرای عملیات آسترسازی نمای ساختمان با استفاده از پرایمرهای مرغوب و مرتبط با رنگ انتخاب شده

* اجرای عملیات رنگ آمیزی نما به وسیله قلم، غلتک یا پیستوله‌های رنگ آمیزی بسته به شرایط ساختمان

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا