بورس و بازارمجله خبری

معرفی سه میان‌بر برای صاحبخانه شدن

به گزارش ساختمان آنلاین:  تامین مسکن یکی از نیازهای اساسی افراد جامعه، به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر به دلیل شرایط اقتصادی و افزایش قیمت مسکن، قدرت خرید در بین افراد جامعه کاهش پیدا کرده است. به همین سبب این روزها دغدغه‌ خرید مسکن و خانه‌دار شدن مانع بزرگی بر سر راه افراد جامعه به خصوص زوج‌های جوان محسوب می‌شود. اما خوشبختانه بنگاه‌های اقتصادی معتبر کشور مانند: بانک مسکن، بانک ملی و بانک سامان با ارائهٔ وام مسکن و تسهیلات خرید خانه میان‌برهایی را برای خانه‌دار شدن افراد جامعه فراهم کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم شما را با وام‌های مسکن آشنا کنیم.

وام مسکن بانک ملی

وام مسکن بانک ملی با نام طرح ویژهٔ مسکن بانک ملی ایران، شرایط مناسبی برای زوج‌های متقاضی وام مسکن، فراهم کرده است. در این طرح افراد با افتتاح حساب در حساب سپردهٔ سرمایه‌گذاری خاص، گواهی مسکن دریافت می‌کنند.

در ادامه، متقاضی با انتخاب یکی از سه طرح اقدام به افتتاح حساب کرده و علاوه بر دریافت سود سپردهٔ سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت،‌ امکان برخورداری از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را نیز خواهد داشت. با سپرده‌گذاری در طرح ویژهٔ مسکن بانک ملی، افراد بر اساس میزان سپرده و مدت ماندگاری آن در حساب، اوراق حق تقدم دریافت تسهیلات خرید مسکن را دریافت می‌کنند.

سقف اعطای وام خرید مسکن در این بانک، برای ساکنان شهر تهران به ازای هر نفر ۶۰ میلیون تومان و برای زوج‌ها ۱۰۰ میلیون تومان است. برای شهرستان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان و برای زوج‌ها ۸۰ میلیون تومان است. در شهرهای کوچک نیز این رقم به ازای هر فرد ۴۰ میلیون تومان و برای زو‌ج‌ها ۶۰ میلیون تومان است.

وام مسکن بانک مسکن

بانک مسکن برای ارائهٔ تسهیلات خرید واحد مسکونی، شهرهای مختلف ایران را در چهار دسته‌بندی قرار داده است: تهران، شهرهای بزرگ مانند: اصفهان و شیراز،‌ مراکز استان‌هایی که بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و سایر شهرهای کوچک. با توجه به این دسته‌بندی، تسهیلات خرید واحد مسکونی در هر یک از این دسته‌بندی‌ها مقدار متفاوتی دارد. در این بانک، برای تسهیلات خرید واحد مسکونی ۶ نوع وام طراحی شده که قیمت آن براساس شهر تهران ذکر شده و مقدار وام طبق دسته‌بندی شهرها متفاوت مشخص شده است.

* وام مسکن ۴۰۰ میلیون تومانی از محل صندوق پس‌انداز مسکن جوانان بدون محدودیت سنی و قابل پرداخت در بازه ۵ تا ۱۵ سال/ مدت بازپرداخت ۲۰ سال/ نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی: ‌۹ درصد
* وام مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی ویژه زوجین از محل اوراق/ مدت بازپرداخت ۱۲ سال/ نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی: ۱۷/۵ درصد
* وام مسکن ۱۶۰ میلیون تومانی ویژه زوجین از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم/ مدت بازپرداخت:‌ ۱۲ سال/ نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی: ۸ درصد
* وام مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی از محل اوراق ممتاز و بدون سپرده‌گذاری/ مدت بازپرداخت:‌ ۱۲ سال/ نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی: ۸ درصد
* وام مسکن ۸۰ میلیون تومانی از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم ویژه خانه اولی‌ها/ مدت بازپرداخت:‌ ۱۲ سال/ نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی: ۸ درصد
* وام مسکن ۲۰ میلیون تومانی از محل صندوق پس‌انداز مسکن/ مدت بازپرداخت:‌ ۱۲ سال/ نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی: ۱۱ درصد
* وام مسکن ۱۲ میلیون تومانی از محل صندوق پس‌انداز مسکن/ مدت بازپرداخت:‌ ۱۲ سال/ نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی: ۱۱ درصد

نرخ سود تسهیلات بانک مسکن با توجه به نوع وام، تعیین می‌شود. از طرفی باید به این نکته دقت داشت که سود وام بانکی بدون سپرده در این بانک نسبت به سود وام با سپرده‌گذاری بیشتر است. همچنین برای دریافت وام بانک مسکن بدون سپرده‌گذاری، باید مبلغی صرف خرید اوراق بهادار شود. وام‌های بدون سپرده‌گذاری این بانک برای افرادی که قصد دارند در کوتاه‌ترین زمان خانه‌ای را خریداری کنند، راه حل مناسبی است. اما کسانی که عجله‌ای برای خرید خانه ندارند، می‌توانند از وام مسکن با شرایط سپرده‌گذاری، استفاده کنند.

وام مسکن بانک سامان

وام خرید مسکن بانک سامان مناسب برای افرادی است که قصد خرید مسکن یا تعویض منزل مسکونی‌شان را دارند. در این نوع وام، متقاضیان وام مسکن می‌توانند حداکثر تا ۵۰ درصد ارزش ملک خریداری شده را از بانک وام دریافت کنند. در این نوع وام، امکان دریافت تسهیلات تا سقف ۷۵۰ میلیون تومان برای شهرهای بزرگ و ۵۰۰ میلیون تومان برای شهرهای کوچک وجود دارد. خوب است بدانید که با پرداخت این تسهیلات، ملک خریداری شده در رهن بانک قرار می‌گیرد. با این حساب سن بنا نباید بیشتر از ۲۵ سال باشد.

اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال که سابقهٔ چک برگشتی یا مطالبات غیر جاری در سیستم بانکی کشور را نداشته و نتیجهٔ ارزیابی اعتباری و اعتبارسنجی آن‌ها توسط بانک تایید شده است، شرایط دریافت وام مسکن از بانک سامان را دارند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا