مجله خبریراه و شهرسازی

ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: برای نوسازی بافت‌های فرسوده راهکارها و بسته‌های تشویقی متناسب با هر منطقه و محله برای مردم و توسعه گرها و سرمایه گذاران تهیه و ارائه شده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از رادیو اقتصاد، محمد آئینی وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده، گفت: با تخفیف عوارض، تسهیل در صدور مجوز، تسهیلات بانکی با بسته‌های تشویقی در طبقه بیشتر و پارکینگ و طرح کلید با کلید یا کلید با زمین برای محلاتی که تراکم جمعیتی بیشتری دارند سعی کردیم تا در پروژه بافت‌های فرسوده گام‌های مؤثری برداریم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه تصریح کرد: طرح نوسازی بافت‌های فرسوده در قانون بودجه امسال آمده و دستورالعمل آن توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد که با همکاری سازمان ملی مسکن، شهرداری و شرکت عمران شهرهای جدید در حال عملیاتی شدن است.

وی تاکید کرد: به زودی با اعلام عمومی و ارائه بسته‌های تشویقی و حمایتی، مردم و سرمایه گذاران می‌توانند با ثبت نام در سامانه از این طرح‌ها استفاده کنند و برای امسال ۱۰ هزار واحد در نظر گرفته شده که مواد قانونی آن در لایحه برنامه هفتم آمده و مسیر عملیاتی شدن آن ادامه پیدا خواهد کرد.

آئینی شرایط استفاده از این طرح را داشتن سند ۶ دانگ به نام مالک دانست و افزود: همه کسانی که تمایل به استفاده از این طرح را دارند می‌توانند درخواست سند کنند که سال گذشته بیش از ۱۴ هزار متقاضی سند مالکیت درخواست داشتند که امیدواریم با روند شتاب دهی در این طرح از خدماتی که دولت فراهم کرده در نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا