راه و شهرسازیمجله خبری

بیش از یک قرن انتظار برای خانه‌دار شدن!

به گزارش ساختمان آنلاین:   براساس آمار‌های مرکز آمار ایران، میانگین هزینه‌کرد خانوار‌های شهری کشور برای مسکن در سال گذشته حدود ۲۳ میلیون تومان بوده است.

این مبلغ در دهک اول (کم‌درآمدترین دهک) حدود هشت میلیون تومان، در دهک دوم ۱۰/۵ میلیون تومان، برای دهک سوم، چهارم و پنجم به ترتیب ۱۲/۸، ۱۴ و ۱۶/۲ میلیون تومان، برای دهک‌های ششم، هفتم، هشتم و نهم به ترتیب ۱۹/۷، ۲۲/۳، ۲۶/۶ و ۳۴ میلیون تومان و برای دهک دهم نیز ۶۵/۷ میلیون تومان بوده است.

 

براساس این داده‌ها و همچنین در نظر گرفتن مبلغ ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت هر یک مترمربع مسکن در مناطق شهری کشور، زمان انتظار برای خرید یک واحد مسکونی ۸۰ متری برای کل دهک‌ها ۳۶ سال، برای دهک اول ۱۰۳ سال، برای دهک دوم ۷۸ سال، برای دهک سوم ۶۴ سال و برای دهک‌های چهارم تا دهم نیز به ترتیب ۵۹، ۵۱، ۴۲، ۳۷، ۳۱، ۲۴ و ۱۳ سال خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا