راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

راه‌حل خانه‌دار شدن کارگران چیست؟

به گزارش ساختمان آنلاین:    هادی ابوی دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره راه‌های خانه‌دار شدن کارگران، اظهار کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی کارگر توانایی پس انداز برای خرید مسکن را ندارد و اگر بخواهیم خدمتی برای کارکران انجام دهیم بحث تامین مسکن آن‌ها است.

ابوی ادامه داد: این که از زمین‌های در اختیار سازمان ها، ارگان‌ها و دستگاه‌ها برای تامین مسکن کارگران استفاده کنیم و وام و تسهیلات کم بهره در اقساط بلند به آن‌ها بدهیم ایده بسیار خوبی است.

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، افزود: تعاونی‌های مسکن کارگری باید فعال شوند مانند دهه ۶۰ و ۷۰، این امر مهم است تا زمین‌های رایگان در اختیار کارگران قرار داده شود و پول زمین را در مراحل بعدی و هنگام تحویل سند از آن‌ها تحویل گرقته شود.

وی بیان کرد: اگر کارگر بخواهد فقط پول زمین را بدهد باید زیر بار قرض و بدهی برود در صورتی که امروزه مالکانی هستند که حاضرند زمین هایشان را در این طرح مشارکت بدهند و از محل افزایش ارزش افزوده‌ای که این زمین‌ها برایشان به دنبال دارد، سودشان را دریافت کنند.

ابوی گفت: در گام اول دولت باید در تامین زمین کمک کند که خوشبختانه زیاد است، دوم اختصاص وام‌های بلند مدت و کم‌بهره است که کارگران از عهده پرداخت اقساط وام برآیند و سوم اعمال نظارت بر طرح‌های مسکن و ساخت و ساز که باید صورت گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا