بورس و بازارمجله خبری

میانگین قیمت مسکن در تهران به ۳۱ میلیون تومان رسید

به گزارش ساختمان آنلاین:    رشد ۳ درصدی میانگین قیمت در مرداد نسبت به تیرماه در حالی است که روند نزولی رشد نقطه به نقطه قیمت مسکن معامله شده در شهر تهران در ماه گذشته تداوم یافت؛ بر این اساس متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در مرداد ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش یافته است، این در حالی است که رشد این نرخ در فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیرماه ۱۴۰۰ به ترتیب، ۹۱.۷، ۶۹.۷، ۵۶.۶ و ۴۳.۷ درصد بوده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، در مرداد امسال ۵ هزار و ۴۹۹ فقره معامله در پایتخت به ثبت رسیده که نسبت به ماه قبل از آن (تیر ۱۴۰۰) رشد ۸.۴ درصدی داشته ولی نسبت به ماه مشابه سال گذشته (مرداد ۹۹) کاهش ۳۹.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران ۳۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان برآورد شده که نسبت به ماه گذشته (تیر ۱۴۰۰) که متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی ۳۰ میلیون و ۴۴ هزار تومان رشد ۳.۱ درصدی داشته است. این در حالی است که در مرداد سال گذشته متوسط هر متر واحد مسکونی ۲۳ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان بود و متوسط قیمت مسکن در مردادماه امسال ۳۴ درصد بیشتر از ماه مشابه سال گذشته است.

شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای در تهران در مرداد امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز رشد ۳۷.۸ درصدی داشته است. این شاخص در کل کشور از افزایش ۴۱.۲ درصدی حکایت دارد. بیشترین تعداد معاملات مسکن در مردادماه امسال به منطقه ۵ با ۸۸۸ فقره و پس از آن منطقه ۱۰ با ۵۹۲ و منطقه ۴ با ۴۳۹ فقره اختصاص دارد.

بیشترین متوسط قیمت مسکن در منطقه یک با متری ۶۴ میلیون و ۵۵۸ هزار تومان و منطقه سه با متری ۶۱ میلیون و ۲۲ هزار تومان برآورد شده و در رتبه‌های بعدی مناطق ۲ و ۶ با متوسط به ترتیب متری ۴۷ میلیون و ۸۷۳ هزار تومان و۴۴ میلیون و ۸۸۶ هزار تومان قرار دارند.

کمترین تعداد معاملات مسکن در مردادماه در منطقه ۱۹ با ۴۱ فقره ثبت شده. همچنین کمترین متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۸ با متری ۱۴ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان به ثبت رسیده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا