بورس و بازارمجله خبری

افزایش آگهی‌های حراج خانه در شمال تهران

به گزارش ساختمان آنلاین: قیمت خانه‌های حراجی ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار است و البته بیشتر آگهی‌ها مربوط به شمال شهر تهران و کمتر مربوط به سایر مناطق شهر است.

مصطفی‌قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره این آگهی‌ها توضیح می‌دهد که ریزش قیمت طلا و ارز و حتی شاخص بورس بسیاری از مالکان را از آینده بازار ترسانده است.

او ادامه می‌دهد که قیمت سکه از حدود ۱۶ میلیون تومان به ۱۲ میلیون تومان و حتی کمتر رسید و بسیاری از مردم در جریان ریزش شاخص بورس هستند. این اتفاقات به تعبیر رییس اتحادیه مشاوران املاک ترکیدن حباب در بازارهاست و به گفته او این حباب در بازار مسکن تاکنون نترکیده است و همین مساله صاحبخانه‌ها را نگران کرده و به فروش ملک خود به زیر قیمت بازار روی آورده‌اند.

بنا به گزارش بانک مرکزی میانگین قیمت هر مترمربع مسکن تهران در فروردین فقط ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که تا آبان به حدود ۲۷ میلیون تومان رسید. رشد حدود ۲ برابری قیمت مسکن در سال ۹۹ از نظر خسروی، غیرطبیعی و تحت تاثیر سایر بازارها بوده است.

قیمت سکه هم در فروردین امسال حدود ۶ میلیون تومان و قیمت دلار حدود ۱۵ هزار تومان بوده است. به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک گرچه رشد بازار مسکن نسبت به بازار طلا و ارز و یا بورس متعادل‌تر بود اما با توجه به اینکه در حال حاضر عرضه مسکن در بازار بیشتر از تقاضا است احتمال کاهش قیمت مسکن تا پایان سال وجود دارد.

ساخت بی‌رویه خانه‌های لوکس در شمال شهر

خسروی املاک حراجی را بیشتر در مناطق شمالی شهر تهران می‌داند و توضیح می‌دهد که در این مناطق املاک زیادی به صورت لوکس و با متراژ بالا ساخته شده است که با توجه به کاهش قدرت خرید مردم بدون مشتری مانده‌اند.

او همچنین می‌گوید که بیشتر تقاضای مسکن تهران برای خانه‌های کوچک متراژ است و عرضه خانه‌های لوکس بیشتر از تقاضاست و به همین دلیل است که مالکان این خانه‌ها به فروش املاک‌شان به زیر قیمت بازار روی آورده‌اند.

با تمام این شرایط کارشناسان بازار مسکن اعتقاد دارند که با توجه به آنکه سطح عمومی عرضه مسکن در ایران بسیار کمتر از تقاضا است، چنانچه سیاست‌گذاری‌های دولت به سمتی نرود که عرضه ملک در حد تقاضا و یا بیشتر باشد، کاهش شدید قیمت مسکن دور از انتظار به نظر می‌رسد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. قیمت‌های ارائه شده اصلا زیر قیمت نیست بلکه 5برابر قیمت واقعی است یعنی دو نوع قیمت داریم یکی قیمت دلالی یکی قیمت واقعی پول نیست که بخرند آن خانه ها همین طور خواهد ماند که بعدا مشکلاتی مانند تاریخ بنا مالیات عوارض حبس سرمایه گریبانگیر آنها خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا