اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

لزوم تعیین ضرب‌الاجل برای تعیین تکلیف ساختمان‌های ناایمن پایتخت

مهندس محسن بهرام غفاری در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین گفت: از زمان انتشار فهرست 129 ساختمان بسیار پرخطر و بی دفاع در برابر آتش در سال 1399 دوسال می گذرد. علی رغم اعلام دادستان مبنی بر اخطار به مالکان ساختمان های مذکور و ابلاغ وزیر کشور به استانداران و شهرداران در مورد جلوگیری از بهره برداری از این ساختمان ها، تاکنون گزارشی رسمی از شهرداری در خصوص اقداماتی که در زمینه رفع خطر از این ساختمان ها به شورای شهر داده نشده و هیچ آمار دقیقی از این موضوع در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.
وی خاطرنشان ساخت: همچنین با وجود این که سرپرست آتش نشانی تهران در خردادماه امسال در فضای ملتهب ناشی از فروریزی ساختمان متروپل در شورا اعلام کرد که فهرست ساختمان های نا ایمن پرخطر و بسیار پرخطر ناپایدار در برابر آنش را اعلام می کند اما تا امروز این وعده انجام نشده است.
رییس پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: در حالی که شهرداری ها بر اساس بند های 14 و 20 ماده 55 وظیفه رفع از هرگونه خطر بالقوه و بالفعل بناهاي شهری و عمومی در برابر آتش را دارند اما هنوز برنامه زمان بندی مصوبی در این زمینه ارائه نکرده اند.
غفاری با انتقاد از روند کند ایمن سازی ساختمانهای بسیار پر خطر تاکید کرد:متاسفانه علی رغم ورود دادستانی تهران به موضوع ایمن سازی ساختمانهای ناایمن،اما این روند به شدت کند است.
این کارشناس پیشکسوت مسکن اذعان داشت: با توجه به ابهام درباره برنامه های شهرداری برای ایمن سازی این ساختمانها پیشنهاد می شود شورای شهر تهران مهلتی قطعی برای مشخص کردن و درجه بندی خطر این بناهای نا ایمن و اقدامات لازم برای رفع خطر از آن ها برای شهرداری تعیین کند.
وی افزود: اهمیت این اقدام با توجه به رواج روز افزون تعداد ساختمان های بلند مرتبه در تهران بویژه در مناطق 22، 5، 1، 2و 3 و سایر مناطق اهمیتی حیاتی دارد.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا