مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

نایب رئیس کمیسیون عمران: ارتباط مردم با سامانه های حوزه مسکن سخت است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راه اندازی سامانه های پیش بینی شده در حوزه مسکن کار خود را آغاز کرده اما در ابتدا ارتباط مردم با این سامانه ها سخت بوده و پیش بینی ما این است که در ادامه این روند بهبود پیدا کند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، احمد دنیامالی با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت سامانه های پیش بینی شده برای ساماندهی بازار مسکن، بیان کرد: مجلس معتقد است که اطلاعات عمومی ما در حوزه مسکن بسیار پایین است. به همین دلیل مجلس مصوب کرد تا چندین سامانه در این حوزه راه اندازی شده تا ما حداقل به یکسری اطلاعات اولیه دست پیدا کنیم. این سامانه ها نیز فعالیت خود را شروع کردند. طبیعتا در ابتدا شاید ارتباط مردم با این سامانه ها سخت باشد اما در نهایت این سامانه ها می توانند بهتر از این کار خود را ادامه دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: مشکل این بوده که اطلاعات کافی نداریم. اطلاعات ما به روز شده نیست. زمانی که ما اطلاعات دقیق داشته باشیم به دنبال آن تحلیل های ما نیز دقیق بوده و می توانیم برنامه ریزی درستی داشته باشیم. مشکلات این سامانه ها نیز در ادامه مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما با توجه به اینکه در آستانه فصل جابجایی ها قرار داریم ما در شورای عالی مسکن به دنبال این هستیم تا بانک ها با سرعت بیشتری تسهیلات ودیعه مسکن را در اختیار مردم قرار دهند. در تلاش هستیم بنگاه های متخلف را در همه شهرها شناسایی کرده و مجوزهای آنها تعلیق خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم تا تصمیماتی اتخاذ کنیم تا برآیند آن این باشد که بیش از این به مستاجران فشار وارد نشود. از طرف دیگر شورای عالی مسکن در مورد زمین هایی که باید از سوی دستگاه ها برای اجرای قانون جهش تولید مسکن قرار گیرد، گام هایی برداشته است. تا این ساعت حدود ۳۲ هزارهکتار زمین برای ساخت مسکن فراهم شده است. ۲۰ هزار هکتار دیگر در دست اقدام است. در تلاش هستیم تا بستر ساخت مسکن و اجرای قانون نیز مهیا شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا