بورس و بازارمجله خبری

مرکز آمار ایران: متوسط قیمت مسکن در تهران ۴۱.۴میلیون تومان شد

به گزارش ساختمان آنلاین: مرکز آمار ایران اعلام کرد: در خرداد امسال عدد شاخص قیمت آپارتمان­های مسکونی شهر تهران به عدد 140.3 رسیده است که نسبت به ماه قبل (131)، 7.1درصد افزایش داشته است.

در آخرین ماه بهار تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌­های مسکونی شهر تهران به عدد 35.5درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (29.6 درصد) 5.9 واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم ماهانه

در ماه گذشته تورم ماهانه قیمت آپارتمان­‌های مسکونی شهر تهران 7.1 درصد بوده است. تورم ماهانه خرداد ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (6درصد) بالغ بر 1.1 واحد درصد افزایش داشته است.

کاهش تورم سالانه

نرخ تورم سالانه خرداد املاک مسکونی شهر تهران به عدد 25.1 درصدرسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (25.6 درصد)، 6صدم واحد درصد کاهش داشته است. نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل است.

متوسط قیمت آپارتمان­های مسکونی مناطق ٢٢گانه شهر تهران

در خرداد امسال متوسط وزنی قیمت آپارتمان­‌های مسکونی فروش رفته در مناطق ٢٢گانه شهر تهران به 41 میلیون و 408 هزار تومان رسیده است. در این ماه منطقه یک با متوسط قیمت 78 میلیون و 447 هزار تومان بیشترین و منطقه 17 با متوسط قیمت 20 میلیون و 788 هزار تومان کمترین قیمت را بین مناطق ٢٢گانه شهر تهران به خود اختصاص داده­‌اند.

بانک مرکزی 8 تیرماه متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق 22گانه تهران را 39 میلیون و 414 هزار تومان اعلام کرده بود، بر این اساس منطقه یک با 81 میلیون و 100 هزار تومان بیشترین و منطقه 18 با 19 میلیون و 590 هزار تومان کمترین قیمت را به خود اختصاص داده بودند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا