اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

پاسخ زاکانی به انتقادات درباره کلنگ‌زنی‌های بدون پروانه

علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری  ساختمان آنلاین در پاسخ به این پرسش که اخیرا عضو شورای شهر تهران نسبت به کلنگ زنی پروژه های شهرداری تهران بدون صدور پروانه ساخت انتقاد کرده و درخواست کرده است که پروانه‌های کلنگ زنی‌هایی که در ارتباط با ساخت مسکن صورت گرفته برای شورا ارسال شود،شما در اینباره چه نظری دارید تصریح کرد: اساسا شهرداری تهران تمام کارهایی که در رابطه با حوزه ساخت مسکن انجام می دهد بر اساس قاعده و رعایت اصول و قواعد شهرسازی است.

وی تاکید کرد: تاکنون شهرداری تهران برای ساخت 340 هزار واحد مسکونی اقدام به انعقاد قرارداد کرده است اما صرفا بیست الی سی هزار پروژه مسکونی را کلنگ زنی کرده است و این پروژه ها از جمله مواردی است که برای آنها پروانه ساخت صادر شده است.

شهردار تهران خاطر نشان ساخت: باید مشخص شود که تذکری که عضو شورای شهر داده است مربوط به تفاهم نامه های پروژه های مسکونی بوده است یا مربوط به واحدهایی است که کلنگ زنی شده اند.اما در هر صورت افتتاح و کلنگ زنی پروژه ها تاکنون بر اساس ضوابط بوده است و بدون صدور پروانه ،پروژه ای کلنگ زنی نشده است.

شهردار تهران در ادامه گفتگوی خود با ساختمان آنلاین درباره آخرین وضعیت اقدامات شهرداری تهران برای کاهش زمان صدور پروانه ساخت تصریح کرد: شهرداری تهران با رایزنی با دستگاه های ذی ربط به دنبال کاهش زمان صدور مجوزهای ساخت است و این زمان هم اکنون به پنج ماه رسیده است ،اما هدف اصلی ما این است که این زمان را به شصت روز برسانیم و امیدواریم که به زودی این هدف محقق شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا