اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

وزارت راه، مستندات ساخت و ساز بر روی گسل زلزله را ارایه دهد

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات اخیر رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی مبنی بر قرار داشتن ۱۰۰۰ برج در تهران بر روی گسل زلزله گفت: مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی باید مستندات خود در این زمینه را ارایه دهد.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، مهدی چمران در حاشیه یکصد و شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار شهری پایگاه خبری ساختمان آنلاین در خصوص اظهارات اخیر مقام وزارت راه درباره ساخت هزار برج در تهران بر روی گسل زلزله گفت: مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی باید مستندات خود را در این زمینه ارایه دهد.

وی تاکید کرد: اینکه ساختمان هایی روی گسل ها و شمال تهران ساخته شده درست است و می دانیم گسل خطرناکی است و باید تمهیدات در نظر گرفته شود اما از وقتی که مرکز تحقیقات، مطالعات را به نتیجه رساندند باید ضوابط در ساختمان‌هایی که در نزدیک گسل‌ها ساخته می‌شود، رعایت شود. مرکز تحقیقات باید از نظر محاسباتی مجددا ساختمان‌ها را بررسی کند و مواردی که قابلیت مقاوم‌سازی دارند، مقاوم‌سازی شود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه همچنین در خصوص ساخت وسازهای غیر مجاز در پایتخت با تاکید بر اینکه گاهی شهرداری چندان تسلطی به ساخت و سازهای غیرمجاز ندارد چون در خارج از حریم ساخته شده است، یادآور شد: باید پیش از ساخت و در حین ساخت جلوی آن را بگیرند اما گاهی می بینیم عده‌ای کفن می‌پوشند و می‌آیند و می‌سازند. این موضوعی است که سالها با آن درگیر هستیم.

چمران خاطرنشان ساخت: در زمان آقای قالیباف در مرتضی گرد برنامه عملیاتی آماده شد و رقم بالایی وسایل سنگین اجاره شده بود اما به دلیل عدم صدور دستور قضایی، روند متوقف شد و ساخت و ساز صورت گرفت و حالا مرتضی گرد به مرتضی دراز تبدیل شده و ساختمان‌های ایمنی ندارند و آب و برق و گاز مشکل دارد. به کمک نیروهای امنیتی شهرداری و حکم معاون دادستان، ساختمان‌هایی قرار است تخریب شوند اما باز هم توصیه می‌کنیم پیش از ساخت، از این اقدام جلوگیری شود.

وی در ادامه اظهارات خود همچنین وی با بیان اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها چندان به روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نمی‌پردازند، خاطرنشان کرد: این دو نهاد بار بزرگی را از روی دوش دولت برداشته‌اند و برمی‌دارند. باید تلاش شود که بر توان این بخش افزوده شود چراکه قطعا و یقینا مردم و دولت از آن بهره‌مند خواهند شد.‌ مردم، دولت و شهرداری را به یک چشم می‌بینند و چه بهتر که با همفکری و همکاری بیشتر، دولت هماهنگی‌های لازم را انجام دهد تا شهرداری‌ها توفیق بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: برخی وزارت خانه ها ضد شوراها و شهرداری‌ها هستند و نیاز است پس از این همه سال نگاه خود را به مدیریت شهری تغییر دهند.

چمران با بیان اینکه مالیات باید عادلانه اخذ شود، تصریح کرد: باید مالیاتی که اصناف می‌پردازند با مبالغی که کارمندان می‌دهند، متفاوت باشد و عدالت در آن رعایت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شده مشکلی در برگزاری برنامه روز عید غدیر ایجاد نشود.‌ برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده که در نقاط مختلف شهر اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه قول دادم اگر مشکل مترو و خرید واگن حل شود شیرینی خواهم داد، تاکید کرد: دولتی که برای او سر و دست می‌شکنیم به خوبی کار خود را انجام نداده و ما و مردم گلایه داریم و این شوخی نیست و گلایه ماست. قدرت زوال پذیر است و یک کار درست انجام دهید و مشکل مردم شهر را حل کنید. امیدواریم صدای درخواست ما به گوش دولتمردان برسد.

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا