دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ابلاغ بسته تشویقی بافت‌های فرسوده به مناطق شهرداری تهران از هفته آینده

سید مهدی هدایت در گفتگو با ساختمان آنلاین  در واکنش به این موضوع که بسیاری از انبوه سازان از عدم شفافیت بسته های تشویقی برای بهسازی بافت‌های فرسوده گلایه دارند ، اظهارداشت:دلیل این ابهام ،ناشی از عدم عملیاتی شدن مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی در این زمینه بوده است،اما با توجه به ابلاغ این مصوبات ،تمامی ابهامات مرتفع شده است،و از هفته آینده این مصوبات در تمامی مناطق مربوط به بافتهای فرسوده ابلاغ خواهد شد.

وی در تشریح جزییات این مصوبات خاطرنشان ساخت: در قالب بسته تشویقی برای بافتهای فرسوده شرایطی فراهم شده است که تا ساخت بیش از ۱۰۰ متر دارای یک طبقه تشویقی و ساخت بیش از ۴۰۰ متر به شرط تأمین معبر دارای ۲ طبقه اضافه بنای تشویقی باشد.

هدایت با تاکید بر اینکه مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی در حوزه بافتهای فرسوده از هفته آینده در مناطق شهرداری تهران عملیاتی خواهد شد همچنین گفت: دولت متعهد شده است که 9 درصد از نرخ سود تسهیلات بافتهای فرسوده را در قالب یارانه به بانکها پرداخت کند و نه درصد دیگر را نیز مردم متقبل خواهند شد.

معاون نوسازی شهر تهران در واکنش به این موضوع که انبوه سازان بر این باورند که در فرآیند اجرا بانکها معمولا وام با نرخ سود 18 درصدی به آنها پرداخت می کنند و دولت تعهد خود را برای پرداخت مابه التفاوت عملیاتی نمی کند اذعان داشت: بعید می دانم که چنین اتفاقی رخ دهد،اما با این حال این موضوع را از طریق بانک مسکن و معاونت وزارت راه در حوزه بافتهای فرسوده پیگیری خواهم کرد.

هدایت بر لزوم پایین بودن نرخ سود تسهیلات بافتهای فرسوده اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: تاکنون بنا به دو دلیل یکی فقدان بسته های تشویقی و دیگری پایین بودن میزان وام های بافت فرسوده ،سازندگان رغبتی برای ورود به احیای بافتهای فرسوده نداشته اند.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران برای رونق بخشی به فرآیند بهسازی بافتهای ناکارآمد شهری،سیاست های تشویقی در قالب ارایه تراکم را در نظر گرفته است و حالا نوبت دولت است که پای کار بیاید تا از طریق این هم افزایی شاهد جهش در چرخه نوسازی بافتهای فرسوده باشیم .

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا