مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی سنددار شد

رئیس سابق بنیاد مسکن از سنددار شدن ۷۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی خبر داد و گفت: طی دو سال اخیر طرح هادی ۹۲۲۱ روستا بازنگری شده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، اکبر نیکزاد رئیس سابق بنیاد مسکن در مراسم تکریم خود با اشاره به اینکه قرار بود وزیر راه و شهرسازی در این مراسم حضور یابد که به دلیل کسالت نتوانستند به بنیاد بیایند، اظهار کرد: طی دو سال اخیر همکاران بنیاد مسکن زحمات بسیار زیادی کشیدند که باعث شرمندگی بنده حقیر شده است.

وی با یادآوری اینکه ابتدای دولت سیزدهم یعنی در طی دو سال اخیر، 34 حادثه طبیعی شامل 25 سیل، 8 زلزله و یک طوفان داشته‌ایم ادامه داد: هیچ کدام از این حوادث باعث بروز بحران نشدند و با همت همکاران به فرصت تبدیل شدند.

رئیس سابق بنیاد مسکن با اشاره به تامین سیمان و میلگرد رایگان ساخت مسکن روستایی توسط بنیاد مستضعفان افزود: طی 24 ماه اخیر ساخت 488 هزار واحد مسکن روستایی شروع شده که از این تعداد 157 هزار واحد تحویل شده و مابقی نیز در دست ساخت است.

نیکزاد با اشاره به اینکه در بافت فرسوده نیز 13 هزار واحد در حال ساخت است اضافه کرد: با همکاری بنیاد مستضعفان، ساخت 20 هزار واحد مسکن روستایی شروع شده که تاکنون 10 هزار واحد تحویل شده و مابقی نیز تا پایان سال تحویل می‌شود.

رئیس سابق بنیاد مسکن با بیان اینکه در کشور 68 هزار روستا داریم گفت: از این تعداد 40 هزار روستا، روستای 20 هزار خانوار است که همه آنها دارای طرح هادی مصوب هستند.

وی بیان کرد طی دو سال اخیر طرح هادی 9221 طرح هادی روستایی بازنگری شده که برای این کار حدود 45 جلسه برگزار شده است.

نیکزاد با بیان اینکه طرح هادی 18 هزار و 577 روستا طی دو سال اخیر با اعتباری بالغ بر 16 هزار و 551 میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است افزود: همچنین تاکنون 70 درصد واحدهای مسکونی روستایی سنددار شده است.

رئیس سابق بنیاد مسکن از خریداری 341 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهسازی از محل منابع حساب 100 امام خبر داد و با یادآوری اینکه 4 هزار و 500 میلیارد تومان کلنگ‌زنی ادامه خط 4 مترو تهران را عملیاتی کرده‌ایم اظهار کرد: در سال 1400 بالغ بر 110 هزار میلیارد تومان، سال 1401 136 هزار میلیارد تومان عملکرد بنیاد مسکن بوده است. پیش بینی می‌کنیم امسال عملکرد بنیاد 30 درصد از سال 1401 بیشتر باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا