مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

ایرادات شورای نگهبان به طرح‌های بیمه کارگران ساختمانی و مسکن برطرف شود

رئیس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون‌های اجتماعی و عمران خواست تا هر چه سریع‌تر ایرادات شورای نگهبان به طرح‌های اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی و ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها را برطرف کرده به و صحن علنی ارجاع دهند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در تذکر آیین نامه‌ای در نشست علنی امروز شنبه – ۳۱ تیر ماه – مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح اصلاح بیمه کارگران ساختمانی در ۱۷ اردیبهشت در صحن علنی مطرح و تصویب شد و طبق آیین نامه داخلی مجلس باید ۷۲ ساعت بعد از تصویب در کمیسیون اجتماعی به صحن می‌آمد ولی با تاخیر ۴۰ روزه به صحن آمد بعد هم پیشنهاد توقف دو ساله مطرح و تصویب شد و سپس شورای نگهبان به آن ایراداتی مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه در این مقطع زمانی که همه مراجعات دفاتر نمایندگان مربوط به مسکن است و تولید ۸۰۰ هزار مسکن در سال کم داریم، چهار ماه است که صدور پروانه ساختمانی کاهش چشمگیری داشته است، افزود: دستور دهید تا ایراد شورای نگهبان به طرح بیمه کارگران ساختمانی رفع شود و در دستور کار صحن علنی قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به تذکر آیین نامه ای حاجی دلیگانی گفت: این تذکر به جایی است امروز صبح با ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی موضوع را مطرح کردم که ایرادات اعاده شده از شورای نگهبان به طرح بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی هرچه سریع‌تر برطرف شده و به صحن ارجاع داده شود.

محمدباقر قالیباف تاکید کرد: همچنین هرچه سریع‌تر ایرادات مورد نظر شورای نگهبان به طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها هم در کمیسیون عمران بررسی شود تا در صحن مطرح و تصویب کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا