راه و شهرسازیمجله خبری

۱۰۰ هزار مسکن شهری در نقاط مختلف کشور در حال ساخت است

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، اکبر نیکزاد گفت: روستاها جاهای ارزشمندی هستند و عمران و آبادانی روستاها جزو برنامه‌های اصلی مسئولان است.

وی افزود: در عمران روستاها یکی از اصلی ترین مطالب نوسازی مسکن‌های روستایی است که با توجه به نظر رئیس جمهور و وزیران و نماینده‌ها وام 200 میلیونی با سود 5درصد و بازپرداخت 20 ساله و ضمانت گیریِ سفته‌ی زنجیره ایِ سه نفره برای روستاییان عزیز مصوب شد.

نیکزاد ادامه داد: بانک‌های عامل این تسهیلات را می‌پردازند و کار ارزشمندی برای روستاییان گرامی و عزیز کشور است که خانه‌های غیرمقاوم خود را تخریب کرده و نسبت به احداث بنای مقاوم اقدام کنند و این باعث می‌شود در حوادث قهری خیالمان راحت باشد و نگران نباشیم. مثل زلزله و این‌ها و هم از بابت کیفیت زندگیِ مردمِ روستاییان عزیز خوشحال می‌شویم که فرزندان عزیز و بزرگوارمان در روستاها، همان امکانات مردم عزیز شهری را داشته باشند.

وی افزود: در ادامه این بحث، بحث مسکن در شهرها هم مورد توجه قرار گرفته و کارهای خوبی برای اقشار کم درآمد در حال انجام است. در بحث نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن بایستی کمک می‌کرد و الان ما حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری در نقاط مختلف کشور در حال ساخت داریم.

نیکزاد گفت: در بحث بهزیستی برای افراد تحت پوشش بهزیستی از طرف سازمان بهزیستی با نظر دولت و مجلس برای افراد تحت پوشش 100 میلیون بلاعوض در نظر گرفته شده؛ یعنی در بحث نهضت ملی مسکن یک مقدار از هزینه ساخت، وام است و یک مقدار هم باید آورده متقاضی باشد.ولی چون این متقاضیان ما یک مقدار از نظر مالی ضعیف هستند، بهزیستی تا 10 هزار واحد را تفاهم کرده و تعهدنامه امضا کردیم که به هر کدام از این عزیزان تحت پوشش 100 میلیون بلاعوض در هزینه ساخت و آورده متقاضی کمک شود.

وی افزود: این مبلغ در خصوص کمیته امداد به 70 میلیون تومان رسیده و رئیس کمیته پیگیر است این عدد را افزایش دهد.

نیکزاد گفت: با بنیاد مستضعفان هم تفاهم نامه 20هزار واحدی امضا کردیم که در نقاط مختلف کشور برای افرادی که از نظر مالی مشکل دارند، واحد مسکونی ساخته شود. تعهد رئیس بنیاد مسکن این بود که برای هر واحد50 میلیون تومان بلاعوض، 2هزار و 200 کیلوگرم میلگرد و 8 تن سیمان هدیه کند و از این 20 هزار واحد تعهدِ ما، الحمدلله تا دهه فجر 10هزار واحد آماده می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا