دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

چرخ مسکن در دولت روحانی به ِگل نشست

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین،  مهدی چمران در جریان مراسم ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در شهر تهران با اشاره به حل مشکلات تهران تاکید کرد: امیدواریم پروژه‌هایی که از سوی شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته است هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد و در اختیار شهروندان تهرانی قرار بگیرد.

چمران با بیان اینکه خانه‌سازی و آبادانی کار بسیار سخت و دشواری است، گفت: البته باید این کار را به مردم واگذار کنیم و شهرداری‌ نیز در این فرآیند تسهیل‌گر باشد.

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه در دولت روحانی، وزیری با یک بیان غیرمنطقی منجر به توقف ساخت‌و‌ساز شد، تاکید کرد: بیانات این مسئول موجب زنگ‌زدگی چرخ مسکن شد و امیدواریم این چرخ که هم‌اکنون به حرکت درآمده است سرعت بیشتری را به خود بگیرد و شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دولت سیزدهم جهت احداث 4 میلیون مسکن خاطرنشان کرد: برای ساخت این چهار میلیون همه دستگاه ها باید تعامل و همکاری داشته باشند و ان‌شاءالله بتوانیم با همراهی و همکاری بخشی از این واحدها را در تهران بسازیم.

چمران با بیان اینکه چرخ مسکن در دولت قبل زنگ‌زده و در گِل فرو رفته بود، گفت: حرکت جدیدی در حوزه مسکن صورت گرفته است و ان‌شاءالله با سرعت به جلو خواهد رفت.

 

رئیس شورای شهر تهران همچنین اظهار امیدواری کرد که در فرآیند ساخت مسکن توجه ویژه‌ای به معماری ایرانی ـ اسلامی شود، گفت: ما در بسیاری از روستاها خانه‌هایی داریم که مورد بازدید جهانگردان و توریست‌ها قرار می‌گیرند و باید سعی کنیم که آنها را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم از تجارب سال‌های گذشته در باب مسکن مهر استفاده کنیم، گفت: باید بتوانیم از این ظرفیت و پتانسیل به نحو مطلوب استفاده شود همچنین باید تلاش شود در مجاورت حرم عبدالعظیم(ع)، زائرسراهای مناسبی جهت پذیرایی زائران احداث شود.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا