مجله خبریراه و شهرسازی

آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت مسکن و جوانی جمعیت در ماهشهر

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان ماهشهر آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در ماهشهر را تشریح کرد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، سلطانعلی محمدی اظهار کرد: در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت (ماده سه و ۴ آیین نامه اجرایی آن) در شهرستان ماهشهر در مرحله اول یک سایت ۶۰ هکتاری برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد که نقشه‌های اولیه آن تهیه و طرح تفکیکی و کمیسیون ماده پنج آن انجام شده است.

وی افزود: ۳۰ هکتار از این اراضی در مرحله مناقصه است و پیمانکار آن مشخص و در حال آماده‌سازی سایت است. از این ۳۰ هکتار ۴۲۰ قطعه برای طرح جوانی جمعیت و ۲۰۰ قطعه هم برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

محمدی ادامه داد: یک سایت ۶۰ هکتاری دیگر هم برای طرح جوانی جمعیت در نظر گرفته شده که قرار است این زمین از محل الحاق به شهر تخصیص یابد.

وی بیان کرد: در طرح جوانی جمعیت ۲۲۰۰ نفر ثبت‌نام اولیه داشتند که از این تعداد ۱۳۵۰ نفر تایید نهایی شده‌اند و انشالله در روزهای آینده مراسم اهدا و تخصیص قطعات ۴۲۰ واحد به متقاضیان انجام خواهد شد.

محمدی گفت: در خصوص طرح نهضت ملی مسکن هم یک سایت ۳۰ هکتاری و یک سایت ۹۳ هکتاری برای ۷۵۰۰ نفر از متقاضیان طرح در نظر گرفته شده است که مراحل کمیسیون ماده پنج و طرح تفکیکی آن‌ها تمام شده است.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح “صنعت‌شهر” و با توجه به استقبال گسترده کارکنان و کارگران صنایع پتروشیمی، پیشنهاد الحاق حدود ۳۵۰ هکتار از اراضی دولتی را در شهرستان ماهشهر داده‌ایم که کارهای اولیه آن انجام و این موضوع به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان ماهشهر تاکید کرد: به محض تایید، موضوع الحاق این زمین به شهر ماهشهر انجام و عملیات اجرایی این ۳۵۰ هکتار بزودی آغاز خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا