مجله خبریراه و شهرسازی

احداث ۱۰ هزار واحد روستایی تا پایان سال‌جاری در سطح کشور

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: تا پایان سال‌جاری ۱۰ هزار واحد در قالب مجموعه‌سازی مسکن روستایی در کشور احداث خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود این میزان سال آینده به ۲۰ هزار واحد برسد که این امر تاثیر بسزایی در تولید مسکن و درآمد پایدار خواهد داشت.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، مجید جودی شامگاه روز گذشته (۱۵ آبان‌ماه) در نشست مشترک با معاونان بنیاد مسکن استان زنجان و مدیران شهرستانی، اظهار کرد: استان زنجان در خصوص انبوه‌سازی و ‌مجموعه‌سازی مسکن روستایی جزو استان‌های برتر کشور بوده و به عنوان الگو شناخته شده است.

وی با بیان این‌که در راستای طرح نهضت ملی مسکن، سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور احداث می‌شود، تصریح کرد: تا پایان سال‌جاری ۱۰ هزار واحد در قالب مجموعه‌سازی مسکن روستایی در کشور احداث خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود این میزان سال آینده به ۲۰ هزار واحد برسد که این امر تاثیر بسزایی در تولید مسکن و درآمد پایدار خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم سالیانه ۵۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی احداث کنیم تاثیر بسیاری در حوزه تولید مسکن خواهیم داشت. برای سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود ۳۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح کشور نوسازی ‌و مقاوم‌سازی شود.

جودی در ادامه با اشاره به این‌که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده درصدد هستیم تسهیلات ویژه‌ای به تکمیل واحدهای نیمه‌تمام روستایی اختصاص دهیم، گفت: استان زنجان با تشکیل ستاد بازسازی در مناطق زلزله‌زده خوی بسیار با تجربه عمل کرده و نقش مهمی در بازسازی این مناطق داشت که جای تقدیر دارد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور، خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری بنیاد مسکن کشور مقاوم‌سازی همه واحدهای مسکن روستایی تا سال ۱۴۱۰ بوده که با توجه به فعالیت‌های خوب بنیاد مسکن استان پیش‌بینی می‌شود این استان زودتر از این هدف‌گذاری مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی را به اتمام برساند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا