راه و شهرسازیمجله خبری

زیان ۲۰ میلیارد تومانی پیمانکار برای ساخت یک پل آزادراه تهران-شمال

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، پرویز فتاح سه‌شنبه هفته گذشته در حاشیه بازدید از آزادراه تهران-شمال از مذاکره با چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: تا بهار سال آینده باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال زیر بار ترافیک می‌رود.

وی افزود: متعهدیم تا پایان سال باند رفت منطقه 2 را به اتمام برسانیم و آن را برای عبور خودروها آماده کنیم. اگر بتوانیم تاسیسات و مخصوصا جت‌فن‌ها را آماده کنیم تا آخر سال عبور ایمن را برای مردم فراهم می‌کنیم اما ممکن است در بهار سال آینده خودروها بتوانند از این بند تردد داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه منطقه 2 آزادراه تهران-شمال 22 کیلومتر طول دارد که 18 کیلومتر آن تونل و پل است افزود: این منطقه با فناوری ایرانی و پیمانکاران داخلی در حال ساخت است که تاکنون به قیمت روز 11 هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

فتاح با بیان اینکه برای اتمام باند رفت و برگشت حدود 11 هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 3 هزار نفر به صورت شبانه‌روزی در پروژه فعال هستند. همچنین برای اجرای این پروژه حدود 1500 دستگاه ماشین‌آلات در حال کار هستند.

وی در پاسخ به پرسش مبنی بر تامین مصالح مورد نیاز پروژه گفت: برای راحتی کار قبلا بنیاد مستضعفان صددرصد سیمان مورد نیاز را تامین می‌کرد که در این راستا از سال گذشته نیز تامین میلگرد را برعهده گرفته‌ایم ضمن اینکه روغن و اقلام مورد نیاز ماشین‌آلات نیز توسط بنیاد تامین می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام اینکه حقوق کارگران را نیز به صورت مستقیم پرداخت می‌کنیم که باعث شده پروژه آرام بگیرد، یادآور شد: هم دولت قبل و هم دولت فعلی تعهداتی را برای تامین منابع مالی داده‌اند که شاید نتوانسته‌اند آن را تمام و کمال پرداخت کنند ما در بنیاد مستضعفان کسری تامین اعتبار دولت را انجام می‌دهیم.

فتاح در پاسخ به این پرسش که دولت چه میزان کسری در پرداخت تعهدات دارد گفت: این را از دولت بپرسید! ما نمی‌گذاریم پروژه به دلیل منابع مالی دچار وقفه شود. هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر راه داشتیم که قول‌هایی دادند و دارند به آن عمل می‌کنند.

وی با اشاره به پیشرفت 89 درصدی باند رفت منطقه 2، تصریح کرد: کل این منطقه 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش‌بینی می‌کنیم با تامین مالی طی 3 سال آینده به اتمام برسد.

در حالی رئیس بنیاد مستضعفان از تامین منابع مالی ساخت آزادراه تهران-شمال (قطعه2) با وجود عدم پایبندی دولت به تعهداتش در این رابطه خبر داده که دبیر انجمن شرکت‌های سرمایه‌گذاری آزادراه‌ها، گفت: قیمت فهرست بها که سال گذشته توسط سازمان برنامه و بودجه تعدیل‌های اعلام شد با قیمت‌های واقعی همخوانی نداشت.

خدایار خاشع ادامه داد: بر اساس قرارداد به ما پول می‌دهند بیشتر از آنرا که نمی‌دهند، دولت تعدیل‌هایی اعلامی با قیمت‌های واقعی همخوانی ندارد. مثلا برای 6 ماه گذشته 3 درصد افزایش قیمت اعلام شده، اما آیا این میزان افزایش قیمت پاسخگو است؟

وی تصریح کرد: قیمت‌های با هزینه‌های واقعی نمی‌خواند؛ به‌عنوان مثال برای یکی از پل‌های ساخته شده منطقه 2 آزادراه تهران-شمال که ساخت آن به اتمام رسیده 20 میلیارد تومان منفی شده‌ایم، یعنی زیان دیده‌ایم.

1/5 - (1 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا